Gasten mild voor matig acterend Grol

07-05-2012

Grol 1 - FC Presikhaaf 1 0 - 4

Speelronde: 25
Scheidsrechter: Dhr. Niels Raaben uit Enschede
Ruststand: 0-3
Eindstand: 0-4
Scoreverloop: 10e min. 0-1, Mohamed Bouraarassi, 21e min. 0-2, (e.d.) Bram Huls, 26e min. 0-3, Esen Gurbuz, 84e min. 0-4, Esen Gurbuz.
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Tamar Schuurmans en Bo Mentink, beide meisjes ME1
Sponsor wedstrijdbal: Thebo Speelautomaten, Groenlo.

Bijzonderheden: Wedstrijd in teken van afscheid voor thuispubliek van Dennis Dibbets en Tom Kaak.

De laatste thuiswedstrijd van Grol in het voetbalseizoen 2011-2012 trad de ploeg van de scheidende trainer Peter Bokma aan tegen de kampioen van deze klasse 2 I. Het Arnhemse FC Presikhaaf, dat met ruime afstand alle ploegen in deze competitie haar wil op kon leggen en daarmee ook vanaf deze zijde de wel verdiende felicitaties in ontvangst mag nemen.

Ook voor Grol is de druk van de ketel na de recente overwinning tegen DIO’30 in Druten. Voor beide ploegen stond er dus voorafgaande aan deze ontmoeting weinig meer op het spel. Een duel om des keizers baard, dus zoals dat in het voetbaljargon dikwijls zo treffend wordt uitgedrukt. Desalniettemin kreeg deze wedstrijd een bijzonder tintje en wel om het naderende afscheid van een tweetal vaste waarden van het Grol vlaggenschip. Een paar coryfeeën die met hun inzet jarenlang het eerste elftal van Grol een gezicht hebben gegeven.

Terecht werd hun daarom na ruim driekwart wedstrijd een publiekswissel gegund en namen deze kanjers dankbaar een staand applaus van het inmiddels kleumende publiek in ontvangst.

Een einde van een prachtige carrière die Tom Kaak, op 14 jarige leeftijd verkassend naar De Graafschap en vervolgens o.a. bij Heracles en het Schotse FC Clydebank, in staat stelde op professionele wijze zijn geliefde voetbalspelletje te bedrijven. Een zevental jaren later, nadat hij bij clubs als IJsselmeervogels en DVS’33 actief te zijn geweest, toch weer terug gestreken is op het oude en vertrouwde Den Elshof om bij zijn jeugdliefde s.v. Grol het vlaggenschip weer op sleeptouw te nemen.

De carrière van keeper Dennis Dibbets mag dan slechts één clubnaam op zijn palmares hebben, uiteindelijk kan ook hij bogen op een fantastische periode van 18 jaar in de hoofdmacht van s.v. Grol. Zowaar een verdienstelijke prestatie die alle lof verdiend en die zeker met enig respect, evenals die van Tom Kaak, bijgeschreven mag worden in de annalen van de club. Dat beide beeldbepalende spelers geen stempel konden drukken in hun laatste thuiswedstrijd, had alles te maken met het niveau waarin de thuisploeg tegen de absolute nummer één uit deze competitie acteerde.
Geen moment kon Grol in deze wedstrijd de indruk wekken dat er tegen dit uitgebalanceerde team van FC Presikhaaf enige winst te behalen viel. De gasten zetten vanaf het openingssignaal de accenten en gaven middels hun acteren de juiste verhouding op de ranglijst duidelijk weer.

In de kille en gure ambiance viel er vervolgens voor Grol weinig te genieten. De suprematie van de gasten leidde al snel tot de openingstreffer door Mohamed Bouraarassi die in de 10e min. het net wist te vinden. Nog voor dat Bram Huls onfortuinlijk in een reddingspoging de bal in eigen doel schoot, verdraaide Mohamed zijn knie en viel de maker van de openingstreffer geblesseerd uit.

Nadat eerst Jahrai Veldt de kwaliteit van de doelpaal met een hard schot getest had, was het vervolgens Esen Gurbuz die in de 26e min. de 0-3 op het bord liet zetten. Een monsterscore dreigde, Grol was geen moment in staat het spel te ontregelen of enig gevaar voor het vijandelijke doel te stichten.

Na rust namen de gasten duidelijk gas terug, maar ook nu waren de blauw-witten niet in staat de stand een dragelijk aanzicht te geven. Na de publiekswissel van zowel Tom als Dennis, bracht in de 84e min. Esen Gurbuz de eindstand definitief op 0-4.

A.s. zondag staat de laatste competitiewedstrijd op het programma en wel uit tegen Orion in Nijmegen, aanvang 14.00 uur!