Hennie Schovers Verenigingsman van het jaar

18-06-2012

De voetbaltenues zitten weer in de tas, de voetbalschoenen staan in het rek, en de ballen liggen stil in het ballenhok. Sv Grol heeft afgelopen zaterdag het seizoen afgesloten. In tegenstelling tot voorgaande jaren vonden dit jaar alle activiteiten voor zowel de jeugd als senioren op één en dezelfde dag plaats, zaterdag.

Penaltybokaal en Afsluiting Jeugd

’s Morgens kwamen als eerste de jeugdspelers uit alle klassen massaal naar Den Elshof voor hun activiteit. De F-pups hadden een voetbaltoernooitje, de F-pupillen een verrassingstocht door Groenlo, de D-klassespeler konden naar hartenlust lekker ploeteren tijdens de Survivaltocht, en de C- en B-klasse, inclusief meiden B, kwamen met door elkaar gehusselde teams uit in een voetbaltoernooi, waarbij de gezelligheid belangrijker was dan de prestatie. Dit geheel volgens de Groltraditie. Aansluitend vonden de finale van de Penaltybokaal en de Hooghoudcompetitie plaats.

In een spannende strijd, ten overstaan van een overvolle tribune en dikke rijen kijkers achter de reclameborden, was het Grol B1 doelman Sander Naaijkens die met de titel ‘Schutterskoning’ aan de haal ging tijdens de finale van de Penaltybokaal. Op de tweede plek zeer verrassend Michel Arendsen, de man met de fluwelen traptechniek, van Grol A4. Op de derde plek eindigde Grol 1 speler Tom Meulenbeek, die deelnam als titelverdediger. Uitslag Penaltybokaal: 1. Sander Naaijkens (B-klasse) 2. Michel Arendsen (A-klasse) 3. Tom Meulenbeek (Winnaar 2011) 4. Gijs Meuleman (C-klasse) 5. Twan Oostendorp F-klasse) 6. Martijn Wolterink (D-klasse) 7. Tjark Hoog Antink (E-klasse)

Nieuw dit jaar was de ‘Hooghoudcompetitie’. Presentator Patrick Pos was er maar druk mee, in het bijhouden van de scores. Grol C1 speler Tim Leusink was het meest bedreven in het kunstje. Liefst 187 maal wist hij de bal op alle mogelijke manier hoog te houden. Hij werd algemeen winnaar en winnaar van de C-klasse. Tiem Rots won in de F-klasse (20x), Juul Stokkers in de E-klasse (52x), Sven Meekes (88x) in de D-klasse, Rutger van Schijndel in de B-klasse (75x), en Michel Arendsen in de A-klasse (19x).

Als laatste was het Diana Nijland die namens het jeugdbestuur de nominaties bekend maakte voor team van het jaar, met aansluitend de winnaar. Genomineerd waren E1, D3 en A2. Winnaar werd Grol E1. Diana Nijland vertelde waarom. ‘E1 is met veel klasse kampioen geworden in de hoofdklasse. Niet alleen omdat zij kampioen geworden zijn, maar vooral de manier waarop dit gebeurde was buitengewoon. Met een zeer goede techniek, veel voetbalinzicht, en inzet werden alle tegenstanders opzij gezet. Deze groep is de leeftijdsgenoten van andere teams ver vooruit. Bovendien zijn zij ook nog kampioen geworden van District Oost. Een historisch moment voor sv Grol.’ Met nog een leuke attentie voor alle jeugdspelers gingen zij allen voldaan naar huis.

Huistoernooi en Afsluiting Senioren

’s Middags om vier uur startte het huistoernooi voor de senioren. In 2 poules werd sportief en gezellig gestreden om de Gerrit Westerhof-bokaal. Na leuke potjes op halve velden werd de finale uiteindelijk gespeeld tussen Grol 1 en Grol A1, waarbij Grol 1 aan het langste eind trok, 2-1. In de inmiddels volgestroomde sportkantine werd vervolgens de bokaal uitgereikt. Bij die ene uitreiking bleef het niet bij. De Afsluiting van het seizoen, georganiseerd door de Supportersclub, is het evenement binnen sv Grol waar nog heel even terug wordt gekeken op het afgelopen seizoen en worden mensen in het zonnetje gezet of benoemd met een eretitel. Zo werd Betsie Schovers benoemd tot Super Supporter, en werd echtgenoot Hennie na een lange speech vol loftuitingen door voorzitter Hans Scheinck, volkomen terecht volgens de aanwezigen, benoemd tot Verenigingsman van het jaar.

Aansluitend was het hoofdtrainer Peter Bokma die de Voetballer van het jaar bekend maakte. Evenals afgelopen 4 seizoenen werd doelman Dennis Dibbets Voetballer van het jaar. ‘Hij is een voorbeeld voor velen,’ aldus de scheidend trainer die door Scheinck even daarvoor nog bedankt was voor bewezen diensten. Tweede werd Christian Pillen, op de derde plek gevolgd door zijn jongere broer Wouter.

Team van het jaar werd Grol 5. Geert Jan Stokkers van de VSVG reikte de bijbehorende maquette uit. Andere genomineerden waren Grol 2 en 6. Ook voor Adrie Wittenbernds werd het een heuglijke avond. Wittenberds gaf onlangs aan te stoppen als vaste verslaggever van Grol 1. Hij blijft echter op andere manieren nog volop betrokken bij sv Grol. Voor al zijn verdiensten voor sv Grol, en dat zijn er velen, greep sv Grol de gelegenheid aan de voormalig voorzitter van de Supportersclub te benoemen tot Lid van Verdienste. Voorzitter Hans Scheinck deelde naast een bos bloemen voor echtgenote Gerry Wittenbernds de oorkonde uit, en vele mooie woorden waren zijn deel.

Scheinck bedankte ook Ferry Broshuis, die onlangs terugtrad als hoofdredacteur van het clubblad. ‘Jij deed dat op je geheel eigen wijze, en dat verdient een groot compliment.’ Na afloop van de officiële plichtplegingen werden alle gefêteerden volop gefeliciteerd door de aanwezigen die er met elkaar vervolgens een Grol-gezellige avond van maakten.