Supportersclub heeft haar eigen statuten

24-07-2012

De Supportersclub werd in in 1977 opgericht door enkele enthousiaste Grolleden en opereert sindsdien succesvol als een belangrijke tak binnen de gehele sv Grol, en als zodanig ook vallend onder de moedervereniging. Op verzoek van het hoofdbestuur van sv Grol werd de Supportersclub gevraagd haar eigen statuten op te stellen en notarieel vast te leggen. In de Algemene Ledenvergadering van 7 juni jongstleden gingen de leden akkoord met de statuten, opgesteld in nauwe samenwerking tussen de Supportersclub en Notaris Edwin Roerdink.

Afgelopen vrijdag vond tekening van de aktes plaats op Notariskantoor Roerdink en Stevelink. Het was Kandidaat-notaris Judith ten Brinke die de akte voorlas en tekende onder het toeziend oog van het dagelijks bestuur van de Supportersclub, te weten Martien Overkemping (voorzitter), Rudie Porskamp (penningmeester) en Hennie Schovers (secretaris). Ook zij tekenden de akte. In opperbeste stemming. “We zijn als Supportersclub vanaf heden een volledig zelfstandig opererende club, met volledige rechtsbevoegdheid. Doelstelling van de Supportersclub is het ondersteunen van de vereniging sv Grol, zulks in de meest ruime zin, zoals in de statuten staat,” aldus Overkemping na de blijde gebeurtenis. “We zijn notariskantoor Roerdink en Stevelink en met name Mr. Edwin Roerdink dankbaar voor de prettige en deskundige samenwerking, maar ook voor de bijzondere financiële sponsoring die het kantoor aan ons als supportersclub hiermee heeft gedaan.”