Grol 1 wint van DZC 68 1

25-08-2012

Grol 1 heeft op zaterdag 25 augustus in Doetinchem haar derde bekerwedstrijd met 2 – 4 gewonnen van zaterdag tweedeklasser DZC ’68 1 en heeft daarmee een goede kans om de volgende bekerronde te bereiken. De ploeg van trainer Jos Heutinck speelde goed en er is duidelijk een stijgende lijn te bemerken. De opstelling begint vorm te krijgen en er wordt fris en zelfverzekerd gevoetbald.

In de eerste kwart van de wedstrijd was het over en weer wat aftasten. Echte kansen werden er niet gecreëerd. Daarna begon Grol goed te combineren en wist meerdere keren de DZC verdediging uit te spelen. Sander Nijhoff was daarbij tweemaal succesvol en liet zien een trefzekere spits te kunnen zijn. Het eerste doelpunt ontstond na het veroveren van de bal op het middenveld door Lennard Walterbos en een voorzet van de opkomende linkerverdediger Michel Kamphuis op Sander Nijhoff. Het tweede doelpunt begon op links bij Bram Rhebergen waarna de bal via Done Emaus bij de vrijgespeelde Sander Nijhoff terecht kwam. Grol leidde daarmee met 0 – 2 na 25 minuten spelen. Daarna was er nog een goede kopkans van Lennard Walterbos na een voorzet van rechts van Bart Porskamp. DZC wist in de eerste helft slechts twee kansen te creëren, maar ging hier te slordig mee om. Bovendien stond Max de Vries wederom goed te keepen.

Na rust ging Grol goed uit de startblokken en na enkele minute spelen werd Lennard Walterbos na een combinatie tot in de 16-meter van DZC ’68 gevloerd. Lennard Walterbos verzilverde de verkregen penalty en bracht Grol op een riante 0 – 3 voorsprong. Naarmate de tweede helft vorderde en er meerdere wissels waren ingebracht door trainer Jos Heutinck werd het spel van Grol wat rommeliger. DZC kreeg een aantal kansen en wist in de 70e minuut op 1 – 3 te komen na een bal door het midden over de verdediging. Grol toonde echter veerkracht en produceerde nog enkele mooie combinaties. Na een kopkans van Thomas Porskamp uit een hoekschop werd na een mooie aanval over rechts en een voorzet van Robin Schuurmans de 1 – 4 gescoord door een mooi ingetikte bal van Lennard Walterbos. Even later schoot Lennard na een een-tweetje met Sander Nijhoff op de paal. In de laatste minuut wist DZC de 2 – 4 nog op het scorebord te krijgen met een zeer mooie boogbal van de punt zestien meter over keeper Max de Vries.

Onhoudbaar voor de keeper van DZC '68

Grol behaalde een mooie en terechte overwinning en is bijna zeker van de volgende bekerronde. Concordia Wehl kan nog voorbij komen, maar moet dan op zondag 26 augustus met grote cijfers van FC Eibergen winnen.

Hopelijk kan de stijgende lijn worden doorgezet en weet Grol 1 op zondag 2 september tijdens de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Dieze West uit Zwolle een goed resultaat te behalen.