Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Luctor et Emergo

12-09-2012

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 zal trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing geven. Hierbij de voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Luctor et Emergo 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Ik maak bij deze graag van de gelegenheid gebruik om vanaf deze plek onze gasten uit Almelo van harte welkom te heten.

Ook een woord van welkom aan Dhr. M.A. Molenmaker uit Arnhem,die deze wedstrijd zeker weer in goede banen zal leiden.

We hopen ons eigen ”Blauw-Wit” legioen weer een mooie voetbalmiddag voor te schotelen, een wedstrijd waarin we ons weer gesteund zullen voelen door de aanwezigheid van velen. Wederom onze dank hiervoor.

Luctor et Emergo is de ploeg uit Almelo die vorig seizoen via een klinkende 6-1 overwinning op Columbia in de laatste speelronde zich verzekerde van een langer verblijf in de 2e klasse.

De ploeg zal zich dit seizoen zeker verder willen ontwikkelen, met 4 punten uit 2 wedstrijden, net als Grol, hebben ze hiermee een goede stap in de juiste richting gezet. In de 1e wedstrijd werd er bij ATC’65 een 2-2 gelijkspel geboekt, afgelopen zondag moest Wijhe’92 zijn meerdere erkennen in Luctor, de ploeg won thuis met 2-0.

Voor s.v.Grol staat er ook een belangrijke reeks voor de boeg, na een zwaarbevochten punt in de 1e wedstrijd tegen Dieze-West(1-1) volgde er afgelopen zondag een keurige 1-4 overwinning uit bij SDC’12. Vooral de manier waarop de punten tot nu toe gehaald zijn moet ons tot tevredenheid stemmen. Er ligt een gezond portie instelling, spelvreugde, fitheid en zeker ook de aanwezige kwaliteit aan te grondslag.

Als dit besef er blijft dan kunnen we ook zondag, tegen deze uitstekende tegenstander, weer voor mooie dingen zorgen en 3 punten bijtellen. Punten die we met deze jonge selectie zeker goed kunnen gebruiken om ook een stijgende tendens voort te zetten in ons spel. Hier zullen we op een gepaste en zorgvuldige wijze zeker nog stappen in moeten maken. Besef hiervan is zeker aanwezig bij de spelersgroep.

Iedereen een prachtig voetbalgevecht gewenst.

Jos Heutinck