Optimale seizoenstart 45+ competitie

15-09-2012

Vrijdagavond 14 september heeft de eerste selectie van de 45+ categorie de eerste wedstrijden gespeeld op de sportaccommodatie “Het Wilgenpark” van sv Grolse Boys. U leest het goed: “de eerste wedstrijden”. In de leeftijdcategorie 45+ wordt er in een regulier KNVB 7 tegen 7 competitie gespeeld op een half veld in een toernooivorm. Er wordt gespeeld conform de regels bij het zaalvoetbal. Kortom, geen fysiek contact. De duur van de wedstrijd is 20 minuten.

Onze jongens zijn dit seizoen ingedeeld in de reserve 1e klasse in een poule samen met sv Grolse Boys, FC Eibergen en SVBV uit Barchem.

De lichamen van deze veteranen  zijn zichtbaar in gevecht met de zwaartekracht, maar de omstandigheden waaronder dit eerste toernooi werd gespeeld waren ideaal voor deze gelouterde spelers. De vochtige grasmat was kort geschoren, waardoor de bal snel van voet tot voet kon gaan. Deze spelers moeten het niet meer hebben van het loopvermogen, maar maken optimaal gebruik van hun spelinzicht en ervaring.

De eerste wedstrijd tegen sv Grolse Boys werd met 2-0 gewonnen. Vervolgens werd FC Eibergen met 7-0 verslagen waarbij Marc Rots zich ontpopte als een echte topscorer met gevoel voor de ruimte. De derde wedstrijd werd met 1-2 verloren van SVBV. Een ietwat geflatteerde uitslag. Deze wedstrijd werd in de slotseconde weggegeven.

Het belangrijkste van deze avond was dat alle wedstrijden in een vriendelijke en gemoedelijke sfeer werden gespeeld. Er viel geen enkele wanklank en de spelvreugde overheerste. De scheidsrechter hoorde je alleen fluiten voor het begin- en eindsignaal. Hier is de kreet: “Deelnemen is belangrijker dan winnen” echt van toepassing. Alle teams sloten de avond gezamenlijk af met de wel bekende derde helft. Hier kreeg de sfeer in het veld een natuurlijk vervolg.

Het volgende toernooi wordt gespeeld op 5 oktober bij FC Eibergen.