Grol 1 bekert verder na overwinning op Ruurlo 1

18-10-2012

Grol 1 - Ruurlo 1   3 - 1

In de eerste knock-out ronde van de KNVB beker Amateurs moest s.v. Grol 1 het op donderdag 18 oktober opnemen tegen 3e klasser v.v. Ruurlo 1. Wist Ruurlo de groepsfase van de beker nog overtuigend door te komen met onder andere een 11 – 3 overwinning op Keijenburgse Boys, in de competitie staat men met 5 punten slechts op de enelaatste plaats. Grol daarentegen heeft de wind in de zeilen. In de groepsfase van de beker werd er bijvoorbeeld duidelijk gewonnen van DZC ’68 uit Doetinchem en in de competitie bezet men momenteel de koppositie en kan men in de volgende wedstrijd bij winst op WVC zelfs een periodetitel pakken.

Het was de manschappen van trainer Jos Heutinck er dan ook alles aan gelegen om deze positieve lijn ook in de bekercompetitie door te trekken en te proberen sinds jaren weer een tweede ronde in de beker te halen.

De wedstrijd tegen de jonge ploeg van Ruurlo, net als Grol ook vijf spelers van 21 jaar of jonger in de basis, ging in het eerste kwartier gelijk op. Over en weer waren er kleine kansen. Wouter Pillen speelde laatste man in plaats van Bjorn Koldeweij, die een wedstrijd rust had gekregen. Wouter speelde een zeer verdienstelijke wedstrijd, had de verdediging goed georganiseerd en wist de wedstrijd van prachtige passes over afstand te voorzien. In de loop van de eerste helft kreeg Grol steeds meer balbezit en liet de bal nauwkeurig en geconcentreerd rond gaan. Wouter Pillen zette Grol na een half uur spelen op 1 – 0 door een cornerbal er in een keer in te schieten. Even later maakte Sander Nijhoff er 2 – 0 van en leek de wedstrijd gelopen. De 2 – 0 kwam voort uit de mooiste combinatie van de wedstrijd, die werd opgezet door Mart Zieverink en Lennard Walterbos en uiteindelijk dus afgemaakt door Sander Nijhoff. Sander Nijhoff was de gevaarlijkste man aan Grol kant en had de wedstrijd kunnen beslissen in de eerste helft. Twee schoten belandden echter op de paal.

Aan het eind van de eerste helft zakte het niveau van Grol iets terug en deze lijn werd jammer genoeg doorgezet in de tweede helft. Dit kwam onder andere doordat spelverdeler Lennard Walterbos zich enigzins aan het spel onttrok en de aanvallen via de zijkanten moesten worden opgezet. Hierdoor was er weinig variatie in het spel. De buitenspelers Bram Rhebergen, die wel sterk aan de wedstrijd begon, en Bart Porskamp, wisten eigenlijk ook geen kansen te creeren. Het begin van de tweede helft was voor Ruurlo en vlak na rust werd het 2 – 1 door een doelpunt van Steven Meulenveld. Grol maakte het zichzelf onnodig moeilijk. Kort daarna was Ruurlo dicht bij de gelijkmaker met een harde schuiver op de paal. De tweede helft kabbelde daarna wat voort en pas nadat Mathijs Warnar in het veld was gekomen voor Bart Porskamp werd Grol weer wat gevaarlijker. Vlak voor tijd kon Mathijs 3 – 1 aantekenen nadat de verdediger van Ruurlo een bal te zacht terugspeelde op de keeper.

Foto's: Marcel Houwer Streekgids.nl

Op basis van de eerste helft een verdiende overwinning en Grol 1 bereikt hiermee de 2e ronde van de beker. Op zondag 28 oktober speelt men om 14.00 uur in Winterswijk tegen WVC. Bij winst behaalt Grol de eerste periodetitel. WVC kan hier echter ook nog aanspraak op maken. Een spannende wedstrijd derhalve.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 1e knock-out ronde beker
Wedstrijd: Grol 1 - Ruurlo 1
Scheidsrechter: Martijn Hesselink uit Winterswijk