Grol 1 had eigenlijk meer verdiend tegen PH Almelo 1

12-11-2012

Grol 1 - PH 1 1  - 1

In verband met de Fancy Fair ten behoeve van “Het dak moet eraf” gaf trainer Jos Heutinck in zijn voorbeschouwing aan: "Laat Grol 1 “de pannen alvast van het dak spelen” en hiermee een goed voorbeeld geven!". En dit heeft het team gedaan. Op basis van de eerste helft had koploper Grol 1 meer verdiend dan een gelijkspel tegen de nummer 2 PH Almelo 1 en het publiek kreeg een zeer aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld.

PH Almelo is een club die qua grootte, met 1200 leden, vergelijkbaar is met de sv Grol. De jeugdteams doen het zeer goed en spelen op divisie niveau. Het eerste team is afgelopen seizoen gedegradeerd uit de 1e klasse en zal er dus dit seizoen alles aan proberen te doen om weer terug te keren naar deze 1e klasse.

SV Grol had een slechte wedstrijd tegen De Zweef achter de rug en had dus wat recht te zetten. Dit is meer dan gelukt. De manschappen van trainer Jos Heutinck speelden geconcentreerd en agressief. Met name Michel Kamphuis speelde een uitstekende wedstrijd. Ook aanvoerder Lennard Walterbos liet zien hoe belangrijk hij kan zijn voor het team.

De eerste helft was duidelijk voor sv Grol. In het eerste half uur lag het tempo zeer hoog. Grol had de meeste kansen. PH had er slechts een. Mark Peters, in de basis voor de geblesseerde Bart Porskamp, had de eerste kans nadat hij werd gelanceerd door Lennard Walterbos. Even later kwam linkerverdediger Michel Kamphuis met een mooi solo tot bij de keeper. Done Emaus schoot van 16 meter net over. Sander Nijhoff kreeg een kans maar strandde ook op de keeper. Ook de corners van Grol, door Lennard Walterbos van links en Wouter Pillen van rechts, waren zeer gevaarlijk, maar konden helaas niet worden omgezet in doelpunten. De keeper van PH Christian Vroom wilde niet meewerken en haalde soms met katachtige reflexen de bal van de lijn. De eerste kans voor PH ontstond pas na een half uur spelen. Twan Haghuis stiftte de bal over Max de Vries en gelukkig voor sv Grol ook over het doel. Gezien het spel van de eerste helft was de ruststand 0 – 0 voor sv Grol enigzins teleurstellend.

De tweede helft ging gelijk op en was zeer spannend met kansen over en weer. Na een kwartier spelen leek PH op 0 – 1 voorsprong te komen, nadat een cornerbal er in een keer in vloog. De goed leidende arbiter Andre Leushuis keurde het doelpunt, ter verrassing van velen, echter af vanwege het hinderen van de keeper. Grol kwam daar goed weg. Even later schoot Doné Emaus op de kruising. Daarna was het toch PH dat op een 0 – 1 voorsprong kwam. Een aanval over rechts werd perfect met de kop afgerond door Sander Bekhuis. Grol ging in de tegenaanval. Een mooie solo van Wouter Pillen over rechts tot diep in de zestien meter kon helaas niet worden afgerond. Grol drukte door. Een schot van Mark Peters kon nog door de keeper van PH worden weggewerkt en een bal van Bram Rhebergen werd door een verdediger van de lijn gehaald. In de 85e minuut was het dan toch raak. Een vrije trap van links door Lennard Walterbos werd keihard met de kop afgerond door Mart Zieverink, die in de tweede helft was ingevallen voor de geblesseerde Thomas Porskamp.

Daarna werd het nog zeer spannend. Vanwege de vele blessurebehandelingen liet arbiter Leushuis bijna 10 minuten doorspelen. Zowel PH als Grol kregen nog diverse mogelijkheden. Michel Kamphuis kwam met een fraaie dribbel langs enkele PH verdedigers vrij in de zestien meter, maar kon helaas de bal niet bij een medespeler bezorgen. Tot in de laatste minuut probeerden beide ploegen nog de overwinning te behalen, maar de eindstand bleef 1 – 1.

Beide ploegen zorgden voor een aantrekkelijk duel en het grote aantal supporters kan terug kijken op een mooie middag. In het sportcafé werd de middag op een gezellige manier afgesloten met de 35e Fancy Fair van de VSVG.

Op zondag 18 november speelt Grol 1 om 14.30 uur uit tegen AJC '96 in Losser.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 10
Wedstrijd: Grol 1 - PH Almelo 1
Scheidsrechter: De heer Andre Leushuis uit Goor
Eindstand: 1 - 1
Ruststand: 0 - 0
Scoreverloop:

68e min. 0 - 1 Sander Bekhuis
85e min. 1 - 1 Mart Zieverink

Gele kaarten: Grol: Michel Kamphuis
De Zweef: Niek Loohuis
Opstelling Grol: 1. Max de Vries 2. Thomas Porskamp (48e min. Mart Zieverink) 3. Tim Peters 4. Björn Koldewij 5. Michel Kamphuis 6. Wouter Pillen 7. Mark Peters 8. Done Emaus 9. Sander Nijhoff 10. Lennard Walterbos (aanvoerder) 11. Bram Rhebergen
Geblesseerd: Christian Pillen, Simon Dibbets, Tom Meulenbeek, Bart Porskamp
Pupil van de Week: Joren Overkemping en Rosad Gokhan
Sponsor wedstrijdbal: Bouwbedrijf Klein Gunnewiek uit Groenlo
Bijzonderheden: Grol houdt de traditie in ere, dat er tijdens de Fancy Fair (bijna) niet wordt verloren.
Na deze wedstrijd wordt het dak van de tribune na 46 jaar vervangen.

Uitslagen 2e klasse J

Grol - PH 1 - 1