Zege glipt Grol in blessuretijd uit handen

19-01-2014

s.v. Grol - AWC 1 - 1

Koning winter liet door zijn absentie toe dat het eerste duel na de winterstop keurig volgens planning afgewerkt kon worden. Tijdens deze voetballoze periode waarin de competitie volledig stil lag, had het team van trainer Jos Heutinck de gelegenheid om eventuele pijntjes te laten genezen en zich te prepareren voor de tweede competitie helft. De Groltrainer kon voor dit duel dan ook putten uit een vrijwel geheel fitte en brede selectie. Vooraf was hij, maar ook de Grolaanhang benieuwd of de resultaten, behaald in de wedstrijden ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft, voldoende zelfvertrouwen boden en stappen waren gemaakt voor een succesvolle herstart van de competitie in dit nieuwe kalenderjaar.

In de ouverture van deze competitie trof Grol in de gasten van zondagmiddag een tegenstander aan, die destijds van meet af aan duidelijk maakten dat er in de 1e klasse andere wetten gelden. In deze ontmoeting legde AWC Grol haar wil op door de promovendus met een nederlaag naar huis te sturen. Vooral in de eerste twintig minuten destijds maakte de ploeg het verschil. Een zich later terug knokkend Grol werd desalniettemin met een 4 - 2 nederlaag richting Achterhoek gezonden.

Thuis op het vertrouwde sportpark Den Elshof was het Grol dat over grote delen van de wedstrijd middels het initiatief de tegenstander in de greep had. Zeker voor rust hadden de blauw-witten het meest van het spel door fel en gretig te spelen de tegenstander op eigen helft vast te zetten. Juist in deze periode had men de mogelijkheid om dit ook op het nostalgische scorebord tot uiting te laten komen. Een aantal riante mogelijkheden dienden zich daarvoor aan. Amper aan de wedstrijd begonnen moest keeper Dennis de Koning tot het uiterste strekken om een inzet van Mart Zieverink uit de kruising te tikken. Een aantal minuten later en vrij voor doel, lepelde de spits op aangeven van Jelle Kornegoor de bal net naast de paal. Door hard werken wist Grol zich nog een aantal kansen te creëren, o.a. door Jelle die oog in oog met de keeper zag dat de laatste zijn inzet verijdelde. Grol wist overigens voor de thee geen resultaat uit het gretige spel te trekken en deed zichzelf hiermee te kort.

Na de hervatting namen de gaten bij tijd en wijle het initiatief over. Boy Visser wist met een afstandschot de ver voor zijn doel staande keeper Max de Vries bijna te verrassen. Echter tot opluchting van de Grolaanhang spatte zijn inzet op de lat uiteen. Diverse mogelijkheden voor beide doelen deden zich voor zonder dat de score geopend werd. De krachten bij de spelers, men had al veel gegeven met name in de eerste helft, vloeide geleidelijk aan uit de benen. De gasten lieten door hun speelwijze zien dat zij een gelijk spel koesterden. Grol daarentegen probeerde met de een op een tactiek toch de volle winst naar zich toe te trekken. Vijf minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd leek men daarin te slagen. Uit een toegekende vrije trap, na een met rood bestrafte handsbal van Roel van Eeuwijk, wist Lennard Wallerbos door een woud van benen de bal binnen te schieten: 1 - 0.

In een alles of niets offensief van de gasten, wisten zij in blessuretijd toch nog de gelijkmaker te scoren. Vermoeidheid of onopmerkzaamheid met name in de verdediging waren er de oorzaak van dat een voorzet, hoewel in eerste instantie nog gered door keeper Max, Grol fataal werd. De weggestompte bal kwam direct voor de voeten voor de meegelopen Lennart Nieuwenhuis die met dit buitenkansje wel raad wist. Meedogenloos schoot hij de gelijkmaker voor zijn tot tien man gedevalueerde team binnen, 1-1. De teleurstelling was groot voor Grol en haar aanhang, zeker omdat er voor de hardwerkende ploeg meer in had en wellicht ook moeten zitten.

Op zondag 26 januari a.s. speelt Grol 1 uit tegen Rheden 1. Aanvang om 14.00 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - AWC 1

Scheidsrechter:

dhr. G.A. Harmelink uit Deventer

Eindstand:

1 - 1

Ruststand:

0 - 0

Scoreverloop:

85e min. 1 - 0 Lennard Walterbos
91e min. 1 - 1 Lennart Nieuwenhuis

Gele kaarten: Grol: Michel Kamphuis
AWC: Roel van Eeuwijk, Boy Visser
Rode kaart: AWC: Roel van Eeuwijk

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries,
achter: Mart Willemsen, Michel Kamphuis, Wouter Pillen, Tim Peters, midden: Bram Rhebergen (81. Thomas Porskamp) Lennard Walterbos, Christian Pillen,
voor: Johan Houben (70. Sander Nijhoff), Mart Zieverink, Jelle Kornegoor (88. Doné Emaus)

Pupillen v.d. Week: Juul Krabbenborg en Jorik Schuurmans, beide Grol E2
Sponsor wedstrijdbal: Aangeboden door Willy Everink
Bijzonderheden: Voorafgaande aan de wedstrijd een minuut stilte voor de op oudejaarsdag overleden Grol, lid van verdienste Willy Everink.

Uitslagen 1e klasse E

Germania - Hoogland 1 - 0