Sportvereniging Grol op bezoek in Grolsch Veste in Enschede

17-02-2014

Met 165 sponsoren en genodigden bij F.C. Twente - Vitesse

Met name richting haar vele sponsoren heeft de sportvereniging Grol afgelopen zaterdag een goede beurt gemaakt. Met maar liefst drie touringcars, inclusief een dubbeldekker, werd reeds vroeg in de middag koers gezet richting Enschede. Daar werd met een delegatie van maar liefst 165 sponsoren en andere genodigden een uitstekend georganiseerd en vervolgens verzorgd dagje F.C. Twente beleefd met daarbij centraal het bijwonen van de eredivisiewedstrijd F.C. Twente - Vitesse.

Het tripje was een uitvloeisel van de in de tweede helft van 2013 georganiseerde F.C. Twente-dag op het sportpark Den Elshof van de Groenlose voetbalclub. Een dag die destijds bol stond met tal van activiteiten voor met name de jeugd. Het was op die dag F.C. Twente-voorzitter Joop Munsterman, die naast onder andere technisch manager Cees Lok van F.C. Twente zitting had in een afsluitend forum, die de sponsoren van Grol uitnodigde voor een bezoek aan de befaamde Grolsch Veste in Enschede.

En afgelopen zaterdag was het dan zover. In het sportcafé onder het genot van een kop koffie werden alle genodigden in eerste instantie welkom geheten door Grolvoorzitter Hans Scheinck, waarna het goed gehumeurde gezelschap vertrok. In de Grolsch Veste was het allereerst voorzitter Joop Munsterman van de Enschedese eredivisionist, die iedereen verwelkomde. Munsterman had zijn huiswerk vooraf goed gedaan. De altijd sympathieke preses blikte nog even terug op de open dag in Groenlo en wierp daarnaast een blik op de sportieve resultaten van Grol 1 in de eerste klas KNVB.

Vervolgens werd het gezelschap verdeeld in een aantal groepen voor een interessante en tevens goed begeleide rondleiding. De belangrijkste onderdelen van de Grolsch Veste werden daarbij bekeken. Een soort stadiontour derhalve, waarbij een kijkje achter de schermen kon worden genomen en tegelijkertijd de sfeer kon worden geproefd bij een vooraanstaande betaald voetbalorganisatie. Zo werd er een kijkje genomen in de verschillende lounges, pers- en andere ruimtes, VIP- en SKY-boxen, kleedkamers, fanshop dan wel fanstore, het schitterend ingerichte F.C. Twente museum enzovoorts.

Iedereen was onder de indruk van alle informatie en getallen, die men daarbij kreeg te verwerken. Zoals het gegeven dat er bij iedere thuiswedstrijd van F.C. Twente niet minder dan 1500 mensen worden ingezet voor allerlei taken, waaronder maar liefst 1000 vrijwilligers. Ook het gegeven, dat er voorafgaande aan iedere thuiswedstrijd in de verschillende restaurants een aantal van 1500 bezoekers dineert, maakte grote indruk. De rondgang werd afgesloten met een gezamenlijke quiz, waarna alle gasten uitgebreid konden genieten van de nodige drankjes en een uitstekend verzorgd buffet.

De wedstrijd F.C. Twente - Vitesse, bijgewoond door 30 duizend toeschouwers, was het aanschouwen meer dan waard. Vanaf de eretribune zag een ieder F.C. Twente een verdiende 2-0 zege behalen, met een tweetal doelpunten in de tweede helft gescoord door Luc Castaignos en Dusan Tadic.

Na nog een afzakkertje te hebben genomen in de vele daarvoor aanwezige bars van de Grolsch Veste, werd de terugreis naar Groenlo aanvaard, alwaar de afsluiting van een meer dan geslaagde dag een invulling kreeg met een afterparty in het Sportcafé op het sportpark Den Elshof.