Grol wint in slechte wedstrijd van DVV

09-03-2014

DVV - sv Grol 0 - 2

In de week waarin Glanerbrug officieel failliet werd verklaard moest s.v. Grol 1 aantreden tegen de nummer laatst DVV 1 in Duiven. DVV had nog geen enkele punt, en zou het Grol lukken om dat zo te houden? Op een winderig sportpark en een hard en hobbelig veld was Grol uiteindelijk de gelukkige door elke kans die men kreeg om te zetten in een doelpunt en daardoor met 0 – 2 te winnen.

Was de eerste helft nog redelijk om te zien, de tweede helft was van een bedenkelijk niveau. Grol miste in de basis de geschorste Mart Zieverink en de geblesseerde Christian Pillen en Tim Peters. Doné Emaus en Mart Willemsen namen hun plaats in, maar hadden moeite om zich staande te houden op dit veld met deze tegenstander.

De eerste helft lukte het Grol nog redelijk om te combineren, maar in de tweede helft was het een aaneenschakeling van verkeerde passes, misverstanden en slappe duels. DVV was de gehele wedstrijd niet bij machte om goed te voetballen en werkte veelal met lange ballen naar voren. Een duel 1e klasse onwaardig. Een duel dat zich verder kenmerkte door het veelvuldig fluiten door arbiter G. de Haan.

De wedstrijd begon goed voor Grol en het begin was veelbelovend. In de 5e minuut benutte men in de extreem warme winterzon, het was de warmste 9 maart ooit, de eerste de beste kans. Jelle Kornegoor gaf een lage voorzet, die door Sander Nijhoff met een hakbal bij de eerste bal werd ingetikt: 0 – 1. DVV sputterde daarna nog wat tegen, maar in de 18e minuut was het Lennard Walterbos die een schietkans, uit een aanval door hem zelf opgezet, beheersd en zuiver afrondde met een schuiver langs de keeper: 0 – 2. De beste kans voor DVV kwam even later toen een volley keihard op de paal van het Groldoel belandde. Verder kwam DVV nog twee keer gevaarlijk bij het Groldoel ten gevolge van fouten in de Grol verdediging, maar Max de Vries hield het doel keurig schoon. Het begin was dus veelbelovend, maar na 30 minuten was de wedstrijd reeds gelopen en daarna gebeurde er niet veel meer.

In de tweede helft was er welgeteld slechts één kans voor DVV en één kans voor Grol. Tim Steffen, de gevaarlijkste man aan DVV kant, schoot, na knullig balverlies door de Grolverdediging, gelukkig onbeheersd over het doel. Sander Nijhoff en Bram Rhebergen kwamen samen alleen voor de keeper van DVV, maar maakten het elkaar lastig om de kans te verzilveren. Verder kreeg Grol nog een aantal vrije trappen op de rand van het 16-meter gebied, maar dit leverde niets op. Eindstand derhalve: 0 – 2. Grol 1 voegt hiermee 3 belangrijke punten toe aan haar totaal, maar verder een wedstrijd om snel te vergeten.

Op zondag 16 maart speelt men om 14.00 uur uit tegen Rigtersbleek in Enschede. Wederom een belangrijke wedstrijd in de strijd om klassebehoud, maar ook in de strijd om een mooie eindklassering in de 1e klasse E.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

DVV 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

dhr. G. de Haan

Eindstand:

Ruststand:

Scoreverloop:

5e min. 0 - 1 Sander Nijhoff
18e min. 0 - 2 Lennard Walterbos

Gele kaarten: DVV: 3x

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries,
achter: Michel Kamphuis, Wouter Pillen, Mart Willemsen, Thomas Porskamp
midden: Lennard Walterbos, Doné Emaus (58e min. Mark Peters), Bram Rhebergen (85e min. Siem Huijskes),
voor: Jelle Kornegoor (75e min. Rick Arink), Sander Nijhoff, Johan Houben.

Bijzonderheden: Voor aanvang van de wedstrijd werd er een indrukwekkende 1-minuut stilte gehouden in verband met het overlijden van Grollid en vrijwilliger Jeroen Groot Zevert.

Uitslagen 1e klasse E

DVV - s.v. Grol 0 - 2