Japans jeugdteam belegt trainingskamp in Groenlo

17-03-2014

Van dinsdag 25 maart tot en met woensdag 2 april verblijft een jeugdteam van de voetbalclub Kashiwa Russell uit Japan in Nederland. Men zal dan, net als vorig jaar, weer een trainingskamp beleggen in Groenlo. De contacten met Russell zijn ontstaan via het Internationale Marveldtoernooi, het trainingskamp zelf heeft verder niet met het Marveldtoernooi te maken. De groep staat onder leiding van Kaz Kaneko, die vorig jaar in maart en ook tijdens het afgelopen Marveldtoernooi al in Groenlo geweest is.

Het is Kashiwa Russell vorig jaar blijkbaar goed bevallen, zodanig dat ze met een ander team dit jaar weer terugkomen. Het team van Kashiwa Russell bestaat dit maal uit 16 spelers en 3 begeleiders. De jongens zijn 14 en 15 jaar oud. Het team komt uit de stad Kashiwa and de club heet Kashiwa Russell. Het is een amateurclub, maar heeft een zeer sterke band met de profclub Kashiwa Reysol, het team dat vorig jaar op het Marveldtoernooi heeft gespeeld. De beste spelers van Russell gaan het jaar er op naar Reysol.

Ze komen dus weer voor 1 week naar Nederland voor een trainingskamp, om kennis te maken met de Nederlandse voetbalcultuur en de Nederlandse cultuur in het algemeen. Ze verblijven net als vorig jaar weer op Marveld Recreatie. Gelderesch reizen zal het busvervoer verzorgen. Ze gaan een aantal trainingen afwerken op de sportvelden van de s.v. Grol, waarvan er twee verzorgd worden door een KNVB docent, ze spelen een oefenwedstrijd tegen s.v. Grol C1 op woensdag 26 maart met aansluitend een gezamenlijke barbeque, maar ook later in de week tegen FC Twente, HHC Hardenberg, PEC Zwolle en De Graafschap. Verder hebben ze nog enkele uitstapjes naar Amsterdam, de Zaanse Schans en Dusseldorf en bezoeken ze de wedstrijd Ajax tegen Twente en Fortuna Dusseldorf tegen Ingolstadt.

Speelschema Kashiwa Russell:

• 26 maart sv Grol C1 – Kashiwa Russel, aanvang 17.00u
• 27 maart De Graafschap C1 – Kashiwa Russell, aanvang 16.15u
• 29 maart PEC Zwolle C2 – Kashiwa Russell, aanvang 15.00u
• 31 maart HHC C1 – Kashiwa Russell, aanvang 19.00u
• 01 april FC Twente C2 – Kashiwa Russell, aanvang 18.30u

Spelers van Russell oefenen thuis al vast hoe ze een Japanse lunch moeten bereiden.

Een extra onderdeel deze keer is een bezoek aan scholengemeenschap Marianum. Voor de Japanse voetballers een eerste mogelijkheid om kennis te maken met een middelbare school in Europa. Met de school zelf, maar ook met de leerlingen. Bezoek van het team aan school is op donderdagmorgen 27 maart en op zaterdagmorgen 29 maart vindt dan deel twee plaats, waar de leerlingen van het Marianum samen met de spelers van Russell een Japanse lunch gaan bereiden in de bungalows.

Kortom een vol en prachtig programma en mooie internationale reclame voor Groenlo en de s.v. Grol.