Grol laat duurbetaalde amateurs de hielen zien

23-03-2014

s.v. Grol - s.v. Babberich  4 - 1

Babberich is een klein in de Gelderse landstreek De Liemers gelegen dorp met slechts tweeduizend inwoners, behorende tot de gemeente Zevenaar. Ondanks het kleine dorp beschikt Babberich over een voetbalclub, die jaren achtereen op het hoogste amateurniveau heeft geacteerd. De club werd in 1930 opgericht als RKVV Victoria en fuseerde in 1945 met RKVV Excelsior. Het eerste team van de nu SV Babberich/Liemers geheten voetbalclub won in 1997 de amateurbekerfinale in de Rotterdamse Kuip.

Grol behaalde in de, in de eerste helft van deze competitie gespeelde uitwedstrijd, bijgewoond door praktisch alleen maar Grolsupporters, een verdienstelijk gelijkspel: 2-2. Voorafgaande aan de thuiswedstrijd tegen de Liemerse club had Grol uit 18 wedstrijden 26 punten vergaard en SV Babberich/Liemers uit hetzelfde aantal wedstrijden 21 punten. En met die gegevens werd er zondagmiddag op het sportpark Den Elshof afgetrapt.

Ondanks dit vooropgezette plan, lukte een en ander niet in de eerste helft. Vanaf de zijlijn leek het of Grol ongeïnspireerd speelde, dat de organisatie niet klopte, dat er alleen maar slechte passes werden verzonden, dat men elkaar niet wist te vinden, dat er een daadkrachtig en lijnen uitzettend middenveld ontbrak en dat aanvoerder Lennard Walterbos van meet af aan niet in de wedstrijd zat.

Desondanks had Grol na 25 minuten spelen aan de leiding kunnen gaan, ware het niet dat spits Mart Zieverink een beauty van een voorzet van Jelle Kornegoor in de handen van de keeper kopte. Nadat Babberich twee minuten later de lat raakte, schoot Benjamin Roemeon in de 32e minuut raak: 0-1. Toch kwam Grol vlak voor rust op gelijke hoogte. Een hoekschop van Johan Houben werd door Tim Peters op de paal gekopt, waarop Jelle Kornegoor de terugspringende bal alsnog met het hoofd in het doel werkte: ruststand 1-1.

Na de thee was het uitblinker Sander Nijhoff (naast de twee overige hoofdrolspelers van deze wedstrijd: Wouter Pillen en Michel Kamphuis), die in de 51e minuut tekende voor een voortreffelijk, helemaal doordacht en berekend doelpunt: 2-1. Voor de meest cruciale wending zorgde goalie Max de Vries in de 80e minuut van de wedstrijd door op een spectaculaire wijze de gelijkmaker van Babberich te voorkomen. Mooi en bovendien dikverdiend, en dat niet alleen voor het team maar in het bijzonder voor de doelpuntenmaker zelf, was de 3-1 van de voet van verdediger Michel Kamphuis. En daar bleef het niet bij. De massale Grolaanhang, met daarnaast een circa tiental supporters van voetbalclub SV Babberich/Liemers, mocht aanschouwen dat Grolspeler Christian Pillen de 4-1 liet aantekenen, nadat vleugelspeler Johan Houben met uiterste precisie op de paal had geschoten.

De buit was binnen en de vreugde was dientengevolge groot in het echte, hondstrouwe amateurvoetbalkamp met de naam sportvereniging Grol!

Zondag 30 maart a.s. is Grol 1 vrij in verband met een inhaal- en bekerprogramma. Vervolgens speelt men op zondag 6 april a.s. om 14.30 uur in Groesbeek tegen Germania 1.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - s.v. Babberich 1

Scheidsrechter:

de heer M.G. Paarhuis uit Ommen

Eindstand:

4 - 1

Ruststand:

1 - 1

Scoreverloop:

32e min. 0-1 Benjamin Roemeon
44e min. 1-1 Jelle Kornegoor
51e min. 2-1 Sander Nijhoff
83e min. 3-1 Michel Kamphuis
87e min. 4-1 Christian Pillen

Gele kaarten: Cihan Yalcin en Abdulai Rogers van s.v. Babberich
Rode kaarten: Wesley Bruinier van s.v. Babberich

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Thomas Porskamp (12e min. Mart Willemsen), Tim Peters, Wouter Pillen en Michel Kamphuis;
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos en Christian Pillen;
voor: Jelle Kornegoor, Mart Zieverink en Johan Houben (88e min. Mark Peters)

Afwezig: Kai Ordelmans (geblesseerd) en Bram Rhebergen (geschorst)
Sponsor wedstrijdbal: Autobedrijf John Klein Gunnewiek Groenlo
Bijzonderheden: Balsponsor John Klein Gunnewiek vierde dit weekend zijn 50e verjaardag. Proficiat John namens de s.v. Grol!

Uitslagen 1e klasse E

s.v. Grol - Babberich 4 - 1