Grol krijgt te weinig in duel tegen Germania

06-04-2014

Germania - s.v. Grol  0 - 0

Vooraf zou Grol hiervoor getekend hebben, een punt tegen nummer twee van de ranglijst Germania uit Groesbeek, maar gezien het wedstrijdbeeld had Grol recht op meer. Germania, dat zes basisspelers miste door schorsingen en blessures, werkte veel met de lange bal en gokte op de counter. Grol probeerde het spel te maken, was het meest in balbezit, maar kon dit helaas niet omzetten in een doelpunt. Vlak voor tijd kwam men nog goed weg, toen een doelrijpe kans van Germania via de hand van een Germania spits maar net over het Groldoel ging.

Grol trad aan met Christian Pillen centraal in de verdediging in plaats van de geblesseerde Thomas Porskamp. De verdediging stond goed. Het Grolteam straalde gretigheid uit en kenmerkte zich door hard werken en duels winnen, niemand uitgezonderd. Tim Peters, Sander Nijhoff en Mart Zieverink vielen hierbij met name op. De naar Groesbeeek meegereisde supporters hoefden zich niet te vervelen. De wedstrijd verliep rommelig, maar de inzet vergoedde veel. Aanvoerder Lennard Walterbos liet wederom enkele geniale acties zien, maar het was lastig om echte kansen te creëren tegen het zeer verdedigend ingestelde Germania.

De beste kans was wellicht voor Bram Rhebergen, die na een kwartier vanaf 25 meter een doorgekopte bal van Mart Zieverink over de uitgekomen keeper, maar ook over het doel lobte. Even later werd, na een prachtige aanval van Grol, een schot van Lennard maar ternauwernood geblokt. Germania liet heel af en toe zien over goede voetballers te beschikken, zoals Oguzhan Ozturk en Boy van de Beek, waardoor het voor Grol belangrijk bleef om te blijven opletten. Hetgeen men dan ook goed deed. Keeper Max de Vries hoefde in de gehele wedstrijd maar een paar keer in actie te komen en alle keren stond hij, zoals we van hem gewend zijn, goed opgesteld.

In de tweede helft speelde Grol nog meer op de helft van Germania. Via Lennard werden uiteindelijk zowel Jelle en Mart mooi in stelling gebracht, maar de keeper van Germania werd het niet echt moeilijk gemaakt. Het spel kenmerkte zich door toch wel veel balverlies aan beide kanten, veel kleine overtredingen door Germania en een assistent-scheidsrechter van Germania die een drietal keren wel heel gemakkelijk voor buitenspel vlagde. Dit leidde tot diverse reacties van de supporters aan beide zijden. Scheidsrechter van der Vrande had de wedstrijd echter onder controle en floot een goede wedstrijd.

Een kwartier voor tijd kwam Mark Peters in het veld voor Jelle Kornegoor en bracht nog enkele aanvallende impulsen. Maar wederom kreeg Grol te weinig ruimte om de kleine kansen te verzilveren. Vlak voor tijd leek het dan toch nog mis te gaan. Een schot van Germania leek in het Groldoel te verdwijnen, maar op miraculeuze wijze ging de bal via een hand van een Germania aanvaller alsnog over het doel. Eindstand derhalve 0 – 0. Toch weer een belangrijk punt voor Grol, dat daarmee een plaatsje stijgt op de ranglijst en in de derde periode een mooie positie inneemt.

Op zondag 13 april speelt Grol om 14.30 uur thuis tegen Achilles ’12. Dan kan men definitief klassebehoud bewerkstelligen en misschien wel gaan meedoen voor de derde periode. Tevens vindt dan de 38e editie van de Fancy Fair plaats.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

Germania 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

de heer S. van der Vrande uit Beuningen

Eindstand:

0 - 0

Ruststand:

0 - 0

Scoreverloop:

n.v.t.

Gele kaarten: Germania: Juul Loeffen
s.v. Grol: Tim Peters
Rode kaarten: n.v.t.

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Tim Peters, Wouter Pillen, Christian Pillen en Michel Kamphuis;
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos en Bram Rhebergen;
voor: Jelle Kornegoor (75. Mark Peters), Mart Zieverink en Johan Houben.

Afwezig: Kai Ordelmans en Thomas Porskamp (geblesseerd)
Bijzonderheden: geen

Uitslagen 1e klasse E