Grol 1 bereikt halve finale Achterhoek Cup

16-04-2014

Grol 1 speelde op dinsdagavond 15 april op het hoofdveld van VIOD in Doetinchem in de kwartfinale van de Achterhoek Cup tegen Pax 1. Grol 1 kende een bliksemstart en na twintig minuten stond de teller al op 0 – 5. Al binnen de minuut scoorde Sander Nijhoff de 0 – 1 na een prachtige aanval. In de 5e minuut werd het na wederom een mooie aanval 0 – 2 door Sander Nijhoff. De 0 – 3 werd in de 7e minuut binnengewerkt door Kai Ordelmans, die na een langdurige blessure na lange tijd weer een helft mocht spelen. In de 13e minuut verzilverde Lennard Walterbos een penalty vanwege een handsbal. In de 17e minuut scoorde opnieuw Sander Nijjhoff na prima aangeven van Mart Zieverink. De rest van de wedstrijd bleef Grol 1 geen kind hebben aan Pax 1. Na rust werd er in de 51e minuut de 1 – 5 gescoord door Bobbie Huurneman. Johan Houben maakte er in de 85e minuut nog 1 - 6 van door van rechts naar binnen te komen en met links hard in te schieten. Al met al een prima eerste halfuur, waarna s.v. Grol de wedstrijd professioneel uitspeelde.

Grol 1 speelt nu in de halve finale tegen Concordia Wehl op dinsdag 29 april a.s. om 20.00 uur, opnieuw op het hoofdveld van VIOD te Doetinchem. De andere halve finale is op dinsdag 22 april a.s. en die gaat tussen Sllvolde (de volgende ompetitietegenstander van Grol 1) tegen FC Winterswijk. De finale is op zaterdag 7 juni a.s. om 18.30 uur.