Grol 45+ kampioen in Aalten

30-04-2014

Vrijdagavond 25 april zijn de mannen van Grol 45+ voor de derde keer in successie kampioen geworden. Zonder arrogant te worden, begint het gezelschap al aardig op Ajax te lijken. Over precies een jaar en met de vooronderstelling van nog twee kampioenschappen is de ploeg minimaal op gelijke hoogte met de professionals uit Amsterdam. Met natuurlijk één groot verschil: zélfs bij de Grol 45-plussers wordt niemand betaald.

Het begon deze voorjaarscompetitie wat stroefjes en winnen was geen vanzelfsprekendheid meer. In een poule met Grolse Boys, FC Winterswijk en AD’69, bleek de laatste zich al snel tot angstgegner te ontpoppen. Met een gemiddelde bovenbeenomtrek die gelijk is aan de borstomvang van de linksback van Grol, werd al snel helder dat dit een ploeg is met krachtpatsers; altijd lastig dus! Bij FC Winterswijk en bij de Grolse Boys werden goede zaken gedaan en dus begon de selectie op de finaleavond met een voorsprong van 1 punt op AD’69 aan het toernooi. De vuurdoop tegen AD werd door geconcentreerd verdedigen en verantwoord aanvallen afgesloten met een gelijkspel en door een overwinning op de Boys en de fusieclub uit Winterswijk kon het kampioenschap gevierd worden en de avond (alweer) niet stuk.

Voetbal is natuurlijk een prachtige sport en ook een bijzonder verschijnsel. Iedere ploeg heeft zijn eigen waarheid, maar gelukkig zegeviert altijd de abstracte wetenschap. Grol sprokkelt de meeste punten bij elkaar en wordt eerste; simple as that! Toch is het goed te kijken of dat ook terecht is en daarin verschillen de 45-plussers van Grol en van AD toch wel van mening. De lezing op de website van AD is als volgt: “AD’69 lukte het niet het kampioenschap te bemachtigen. Grol 45+ ging hiermee aan de haal. De wedstrijd tegen Grol had gewonnen moeten worden.” De reactie van de Grol selectie: “Over de voetballende kwaliteiten van de kearls kun je dan nog best twisten, maar met de ogen van ons is het in ieder geval veel beter gesteld dan met die van de jungs oet Aalt’n.” En trouwens, het is maar de vraag of een overwinning op Grol genoeg zou zijn geweest voor het AD-kampioenschap. Het blif gissen, moar wi’j bunt kampioen!!