Grol verliest met 1 - 4 van Hoogland

04-05-2014

Voor de tweede maal in de geschiedenis van de sportvereniging Grol, en dat in competitieverband, speelde Grol 1 afgelopen zondag tegen s.v. Hoogland 1. Niet alleen in dat opzicht is Hoogland als tegenstander enigszins uniek, ook de onderlinge reisafstand mag er zijn, want deze is circa 115 kilometer. Maar los van deze bespiegelingen, stond de wedstrijd van afgelopen zondag helemaal in het teken van de derde periodetitel, waarop beide teams nog kans maakten. Vóór de aftrap op het sportpark Den Elshof had Hoogland 40 punten behaald uit 22 wedstrijden en Grol 34 punten uit hetzelfde aantal wedstrijden. Bovendien kon iedere rechtgeaarde en destijds meegereisde supporter zich de uitwedstrijd tegen Hoogland nog goed herinneren, die voor de formatie van trainer/coach Jos Heutinck een kansloze 5-0 nederlaag opleverde.

Over het gehele seizoen 2013-2014 bezien, komt hij zo goed als zeker in aanmerking voor de uitverkiezing ‘Voetballer van het jaar’. Vanwege een schorsing was hij er in de thuiswedstrijd tegen Hoogland niet bij. Wij hebben het hier over de 24-jarige Wouter Pillen. De regisseur, stylist en tweebenige voetbalprogrammeur werd derhalve afgelopen zondag node gemist. Ondanks alle goede bedoelingen bereikte de Grolachterhoede mede daardoor niet het gewenste niveau met het gevolg dat Grol bij rust reeds met een 0-3 achterstand de kleedkamer opzocht. Omdat collega centrumverdediger Tim Peters in de blessuretijd van de eerste helft ook nog eens tegen een tweede kaart opliep en daardoor vroegtijdig mocht gaan douchen, moest Grol in de tweede helft noodgedwongen met tien man verder.

Ondanks deze aderlatingen in de defensie had Grol in de eerste helft beter bij de les moeten zijn, gelet op het aantal kansen dat de formatie van trainer/coach Jos Heutinck had om te scoren. Zo had spits Mart Zieverink reeds na negen minuten spelen, en dat even nadat Hoogland de score had geopend, met het hoofd moeten scoren uit een voorzet van Mark Peters. Even later was het de zeer verdienstelijk als invaller voor de afwezige Jelle Kornegoor acterende Mark Peters, die middenvelder Lennard Walterbos op maat bediende, maar laatstgenoemde faalde in ideale scoringspositie. Hetzelfde deed ook Johan Houben na circa dertig minuten spelen, nadat hij door de op snelheid opgerukte en zeer goed spelende Michel kamphuis werd gelanceerd.

Ondanks dat men in de tweede helft met tien man moest aantreden, was Grol bepaald niet minder dan Hoogland. Dit resulteerde in de 62e minuut in een tegentreffer. Mart Zieverink produceerde een echte spitsengoal uit een voorzet van Christian Pillen. Hierna liep Hoogland nog uit naar een 1-4 eindzege, hetgeen voor de gasten tevens de verovering betekende van de derde periodetitel.

Ondanks de nederlaag heeft Grol daarentegen met nog één competitiewedstrijd te gaan een uitstekend competitieresultaat geboekt, te weten handhaving in de eerste klas van de KNVB!

Zondag 11 mei a.s. is speelt Grol 1 de laatste competitiewedstrijd van het seizoen en dat uit in Almelo tegen Luctor et Emergo 1. Aanvang: 14.00 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - vv Hoogland 1

Scheidsrechter:

dhr. S. Veekamp uit Enschede

Eindstand:

Ruststand:

Scoreverloop:

8e min. 0-1 Casper Vijverberg
28e min. 0-2 Luuk Voorburg
43e min. 0-3 Luuk Voorbrug
62e min. 1-3 Mart Zieverink
75e min. 1-4 Ryan van Dierman

Gele kaarten: Tim Peters 2x en Kai Ordelmans van Grol
Rode kaarten: Tim Peters (2x geel)

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Thomas Porskamp, Tim Peters, Kai Ordelmans en Michel Kamphuis;
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos en Christian Pillen (65e min. Quint Kristen);
voor: Mark Peters (63e min. Edgar Walterbos), Mart Zieverink en Johan Houben (76e min. Mart Willemsen)

Afwezig: Wouter Pillen (geschorst), Jelle Kornegoor (werk) en Bram Rhebergen (geblesseerd)
Pupillen vd Week: Ise Walterbos en Fleur Schukkink Grol E9G

Uitslagen 1e klasse E