Grol speelt in laatste wedstrijd gelijk tegen Luctor et Emergo

11-05-2014

Luctor et Emergo - s.v. Grol  2 - 2

Op zondag 11 mei speelde Grol 1 tegen Luctor et Emergo 1 in Almelo. In de laatste wedstrijd van het seizoen stond er voor beide ploegen niets meer op het spel, al wilde Grol wel de nodige punten halen om in het linkerrijtje te blijven.

Grol 1 trad aan zonder de geblesseerde Sander Nijhoff en Bram Rhebergen. Verder ontbraken Kai Ordelmans en Tim Peters door een schorsing. Daardoor kon o.a. Thijs Nibbelink, speler uit Grol 2, in de basis beginnen.

Luctor et Emergo, een club die een sterke groei doormaakt, zowel qua ledenaantal, als niveau van het eerste team, begon als beste aan de wedstrijd. Luctor was agressiever, feller en sterker en stoorde vroeg, waardoor Grol eigenlijk niet aan opbouwen kwam. De eerste kansen waren derhalve dan ook voor de thuisploeg. In de 8e minuut voorkwam Max de Vries een achterstand. Luctor et Emergo speelde met twee spitsen, Mike Kerr en Lars ten Hoeve, waar Grol in het begin maar moeilijk vat op kreeg. Pas na een half uur spelen kwam Grol in de buurt van het doel van Danny Barends. Een schot van Jelle Kornegoor ging jammergenoeg voorlangs en een vrije trap van Lennard Walterbos werd door keeper Barends tot corner getikt. Luctor liet het hier niet bij zitten en leek op 1 – 0 voorsprong te komen, maar een schot op doel rolde over de lijn tegen binnenkant paal en weer terug over de lijn en kon daarna maar net weggewerkt worden. Assistent-scheidsrechter Frans Klein Gunnewiek, die na 25 jaar als assistent-scheidsrechter bij s.v. Grol zijn laatste wedstrijd vlagde, stond goed opgesteld en zag dat de bal niet de lijn had gepasseerd.

Daarna kreeg Grol langzamerhand meer vat op de wedstrijd. Een cornerbal van Lennard Walterbos belandde op de paal. Even later rondde Mart Zieverink een prachtige aanval genadeloos af, die via Mark Peters en Michel Kamphuis was opgezet: 1 – 0. Voor rust kon Grol de voorsprong nog verder uitbreiden, maar een twee tegen een situatie werd slecht uitgespeeld.

Na de pauze begon Grol veel te slap en maakte onnodige fouten. Eerst kon een schot van Luctor ternauwernood van de lijn gehaald worden, maar een minuut later was het door knullig balverlies toch raak door Bolkensteyn: 1 – 1. Daarna leek de wedstrijd op slot te zitten en gebeurde er weinig. Jelle Kornegoor liet nog een mooie solo actie zien, maar strandde helaas in de 5 meter. Twee vrije trappen op ca 20 meter van het doel werden nodeloos over en naast geschoten. In de 83e minuut kwam Grol onverwachts toch nog op een 2 – 1 voorsprong. Mart Zieverink, die een lastige wedstrijd speelde, maakte zijn tweede treffer van de dag, op prachtig aangeven van Lennard Walterbos. Hij passeerde daarmee dezelfde Lennard als topscoorder van de competitie met in totaal 15 doelpunten.

Vlak voor tijd werd Frans Klein Gunnewiek gewisseld en daarmee bedankt en geeerd voor in totaal 25 jaar assistent scheidsrechter bij s.v. Grol, waarvan 10 jaar bij Grol 1. De wedstrijd leek voorbij, maar jammergenoeg, gezien dat de blessuretijd bereikt was, maar aan de andere kant ook wel terecht, gezien de wedstrijd, scoorde Luctor et Emergo alsnog de gelijkmaker: 2 – 2.

Door de nederlaag van Rigtersbleek bij Achilles ’12, was een punt meer dan genoeg om op de 7e plaats en daarmee in het linkerrijtje te eindigen. Een prachtige en geweldige prestatie van het team onder leiding trainer Jos Heutinck, dat voor de eerste keer in de 1e klasse uitkomt. Grol 1 bedankt voor dit mooie seizoen!

Op zaterdag 7 juni speelt Grol 1 nog de finale in de Achterhoekcup tegen spcl. Silvolde 1.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

Luctor et Emergo 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

dhr. V. Barrett uit Deest

Eindstand:

2 - 2

Ruststand:

0 - 1

Scoreverloop:

38e min. 0 - 1 Mart Zieverink
51e min. 1 - 1 N. Bolkensteyn
83e min. 1 - 2 Mart Zieverink
93e min. 2 - 2 M. Hoklek

Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Thomas Porskamp, Mart Willemsen, Wouter Pillen, Michel Kamphuis;
midden: Thijs Nibbelink, Lennard Walterbos en Christian Pillen (62e min. Edgar Walterbos);
voor: Mark Peters, Mart Zieverink en Jelle Kornegoor (62e min. Johan  Houben);

Afwezig: Tim Peters en Kai Ordelmans (geschorst) en Sander Nijhoff en Bram Rhebergen (geblesseerd)
Bijzonderheden: Na 25 jaar assistent-scheidsrechter bij s.v. Grol, waarvan 10 jaar bij Grol 1, neemt Frans Klein Gunnewiek afscheid.
Mart Zieverink wordt topscoorder in de competitie met 15 doelpunten, gevolgd door Lennard Walterbos met 14 doelpunten.

Uitslagen 1e klasse E

Luctor et Emergo - s.v. Grol 2 - 2