Nacompetitie Grol A1

21-05-2014

Afgelopen zaterdag is Grol A1 een ronde verder gekomen in de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Uit bij Heino werd met 0-3 gewonnen door twee doelpunten van Jur Pasman en een benutte strafschop van Roel Bruins. De week daarvoor verloren de jongens van Grol A1 thuis met 3-1 van Heino waardoor ze met drie doelpunten verschil moesten winnen.

Uit een corner kopte Eduardo de Souza Cavalcante (Dudu) de bal terug op Jur die al binnen twee minuten de 0-1 op het score bord zette. Twintig minuten later kreeg Rutger van Schijndel aan de rechterkant van het veld de bal en zorgde met een voorzet op maat dat Jur Pasman zijn tweede van de middag kon aantekenen. Enkele minuten voor rust werd Rick Arink na een goede actie onderuit gehaald in het 16 meter gebied. Roel Bruins schoot zoals al vaker dit seizoen de penalty feilloos binnen. Bij rust had Grol A1 al de voorsprong van drie goals die nodig waren om door te gaan naar de volgende ronde. In de tweede helft verscheen Heino nog wel enkele keren voor het doel van Sander Naaijkens maar deze wist, door een paar uitstekende reddingen, de gehele wedstrijd de nul te houden.

Nu Grol A1 het eerste tweeluik in deze nacompetitie is doorgekomen wacht aanstaande zaterdag de eerste wedstrijd van de volgende tweeluik in Deventer tegen Koninklijke UD A1. Op woensdag 28 mei speelt Grol A1 de thuiswedstrijd tegen Koninklijke UD A1 om 20.00 uur op Sportpark Den Elshof. Mochten de mannen van Grol A1 over twee wedstrijden de winnaar zijn dan volgt er nog één finale voor promotie naar de hoofdklasse.