Grol 1 begint nieuwe seizoen met gelijkspel

09-08-2014

Op zaterdag 9 augustus speelde Grol 1 haar eerste oefenwedstrijd voor het seizoen 2014-2015 tegen SDOUC 1 in Ulft. Na 2 minuten stond er al 0 - 1 op het scorebord door een prachtige vrije trap van Lennard Walterbos die vanaf ruim 30 meter in de kruising verdween. Dit was tevens de ruststand. Was in de eerste helft Grol de betere ploeg, in de tweede helft kreeg SDOUC de meeste kansen. Na een uur werd het 1 - 1, waarbij de Groldefensie werd uitgespeeld en, de net voor Max de Vries gewisselde keeper, Tim Penterman van dichtbij werd gepasseerd. Vijf minuten later kwam Grol weer op voorsprong door een prachtige voorzet die door Mart Zieverink werd gekopt en in tweede instantie in het doel getikt. Even  later maakte SDOUC echter al weer gelijk. Weer werd de defensie van Grol uitgespeeld en kon SDOUC van dichtbij intikken. Een minuut later kwam SDOUC zelfs op voorsprong. Een voorzet op maat werd eenvoudig ingetikt. Even later kwam Grol goed weg toen een kopbal van SDOUC op de lat belandde. Via een penalty, nadat Christian Pillen ten val werd gebracht, bepaalde Wouter Pillen de eindstand op 3 - 3.

Donderdag 14 augustus speelt Grol 1 haar volgende wedstrijd op het State-of-Art Keitoernooi om 18.30 uur in Lichtenvoorde tegen RKZVC. De andere twee deelnemers aan het Keitoernooi zijn DZSV uit Dinxperlo en Longa '30.