Grol begint Keitoernooi met gelijkspel

14-08-2014

Grol 1 heeft in de eerste wedstrijd van het State-of-Art Keitoernooi bij Longa '30 in Lichtenvoorde met 1 - 1 gelijk gespeeld tegen RKZVC 1.

In de 25e minuut kopte Mart Zieverink de 1 - 0 binnen na een prachtige voorzet van Michel Kamphuis. Een verdiende voorsprong gezien het spelbeeld. Daarna was het echter ook gebeurd. Grol zakte, mede door een aantal wissels, weg en RKZVC was de betere voetballende ploeg. De tweede helft was van Grolkant teleurstellend. Het was RKZVC die de beste kansen kreeg en eenvoudig de Grolverdediging wist te passeren. Het was wonderlijk dat het in de 90e minuut nog steeds 1 - 0 stond. RKZVC maakt moeilijk doelpunten. In blessuretijd ging zelfs een bal van ca 30 cm er nog niet in en ging miraculeus over. Grol leek de gelukkige winnaar te worden, maar even later was er dan toch de verdiende gelijkmaker. Een voorzet van RKZVC werd verkeerd beoordeeld door Max de Vries en werd bij de tweede paal binnengekopt: 1 - 1.

Zaterdag om 16.00 uur speelt Grol haar tweede wedstrijd van het Keitoernooi tegen DZSV uit Dinxperlo. De wedstrijdpunten worden opgeteld en bepalen de eindrangschikking. Bij gelijke punten en gelijk doelsalde bepaalt een strafschoppenserie de eindrangschikking. De strafschoppenserie tussen Grol en RKZVC eindigde in 4 - 3 voor Grol.