Grol en Longa gezamenlijk winnaar Keitoernooi

17-08-2014

Grol wint tweede wedstrijd op State-of-Art Keitoernooi en wordt gedeeld eerste op Keitoernooi.

In de tweede wedstrijd op het State-of-Art Keitoernooi op sportpark De Treffer van Longa '30 trad s.v. Grol aan tegen zaterdag 2e klasser DZSV uit Dinxperlo. Beide teams misten een groot aantal basisspelers. DZSV had de eerste grote kans, maar in de 23e minuut was het Wouter Pillen die de stand op 1 - 0 bracht via een penalty. In deze fase van de wedstrijd was Grol de bovenliggende partij en in de 30e minuut kopte Thomas Porskamp, na een prachtige voorzet van Johan Houben, de 2 - 0 binnen. Grol leek door te drukken, maar DZSV herstelde zich en maakte even later al weer de 2 - 1. De verdediging van Grol, met drie nieuwe spelers, oogde daarbij organisatorich niet goed. In de tweede helft kregen beide ploegen diverse kansen en ging het gelijk op. In de 70e minuut leek Jordy Huygen te scoren, maar een verdediger van DZSV hield de bal met de hand tegen. Wouter Pillen verzilverde vervolgens de penalty: 3 - 1. Dit was tevens de eindstand. De penalty reeks won Grol, net als op donderdag, met 4 - 3.

Longa '30 speelde haar wedstrijd tegen RKZVC met 2 - 2 gelijk en daardoor eindigde Grol samen met Longa '30 met 4 punten. Het doelsaldo was ook gelijk, waardoor het resultaat van de penalty reeksen doorslaggevend was. Ook dit was voor beide teams gelijk, waardoor de organisatie zowel Grol als Longa '30 uit heeft geroepen tot winnaar van het toernooi.

Uitslagen State-of-Art Keitoernooi

s.v. Grol - RKZVC 1 - 1