Verslag Erix E1 - Grol E2

13-02-2006

Zaterdagmorgen 11 februari 2006 08.45 uur; Het is redelijk weer, de vorst is uit de grond maar de velden zijn nog wel ontzettend nat. Een aantal competitie wedstrijden zijn afgelast, maar onze wedstrijd in Lievelde niet. Daar hebben ze schijnbaar de waterhuishouding goed in de hand. Om 09.00 uur vertrekken we naar het Erix terrein. De gevoelstemperatuur is rond de 6 Cº en bijna windstil. De spelers van E2 lopen zich op het hoofdveld warm voor de wedstrijd.

We beginnen met de volgende opstelling:

In het doel Luuk Wellink (Van de Sar) achterin Jaap Bruystens, Fedde Giezen en Philip van den Mosselaar; middenveld Jannick Ebbers, Mart Pouwels en Roderick Wellink, voorin Koen Penterman.

Pim Reijerink is ziek, we wensen hem beterschap. Volgende week moeten we tegen Longa aan de bak en dan kan hij niet gemist worden.

Door de afwezigheid van Pim moeten we een aantal wijzigingen in de normale opstelling maken. Om 09.30 uur beginnen we de wedstrijd sterk, de spelers staan aardig op hun positie te spelen, echter door een knullige bal van Erix krijgen we na een paar minuten de eerste goal om de oren, 1-0. De spelers herstellen zich snel maar kunnen niet voorkomen dat een paar minuten later het tweede doelpunt valt, 2-0. Enkele minuten voor rust krijgt Roderick via Fedde enkele meters over de middenlijn, middels een steekpas de bal aangespeeld. Hij passeert een speler van Erix en haalt fantastisch uit. Met een prachtige boogbal belandt de bal onhoudbaar achter de keeper van Erix. Bedonderd kijkt deze richting Roderick, die nageniet van deze mooie goal, 2-1. Erix is even terneer geslagen en Grol krijgt weer nieuwe energie. Een paar minuten later is het rust en trekken de spelers zich terug in de catacomben.

10.10 uur. We beginnen aan de tweede helft. Helaas is deze vanuit de Grol minder aanvallend dan de eerste helft. De waarschuwing van de beide leiders, Jos Penterman en Hennie van den Mosselaar om direct vol gas te geven komt helaas uit. Erix begint sterk en zet ons vast op onze eigen helft. Het regent schoten op goal maar Luuk houdt middels een paar geweldige reddingen het doel tot het midden van de tweede helft schoon. Ook moet het goede verdedigen van Jaap nog genoemd worden. Door zijn harde werken worden veel aanvallen in de kiem gesmoord. Toch krijgt Erix door middel van een aantal hoekschoppen achter elkaar de bal wederom in onze goal, 3-1. Enkele minuten later weer een goal ook weer vanuit een hoekschop, 4-1. Grol zet de tegenaanval in en schiet rakelings langs het doel van Erix.

Via een goede combinatie tussen Philip en Mart krijgt Koen aan de linkerzijde van het veld subliem de bal aangespeeld, Koen houdt de rug recht en met een katachtige trap belandt de bal onhoudbaar in de netten van Erix, 4-2.  Aan de rechterzijde wordt direct daarna de tegenaanval ingezet door Jannick die een strakke pas door het hart van de verdediging van Erix Mart bereikt, die vrij voor goal net naast het doel mikt. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd weer een aanval vanaf de rechterzijde door Erix, de midvoor van Erix schiet op goal, Fedde vangt de bal keurig op en schiet hem snoeihard in onze eigen goal, 5-1. Zijn hand beweging en gezichtsuitdrukking na deze misser spreken boekdelen. Desondanks Fedde het was een strakke goal. Dan knakt er wat in de tactiek van Grol, duels worden verloren en ballen gemist. Een minuut voor het einde van de wedstrijd krijgen we onze zesde tegentreffer. Om 10.37 uur fluit de scheids de wedstrijd af, 6-2. Ondanks de nederlaag hebben we onze eerst competitiewedstrijd toch aardig goed gespeeld. Dit geeft hoop voor de verdere competitie.

Aanstaande zaterdag spelen we om 09.00 uur tegen Longa ’30 E5 thuis in onze eigen vestingstad. Dan zuw dee Lechtenvoordsen laoten seen wat voetballen is.