Onderscheiding voor prinsenpaar

23-02-2006

Prins Max I en Adjudant Bart van de carnavalsvereniging de Knunnekes hebben woensdagavond tijdens de ontvangst bij S.V. Grol in het sportcafé op het sportpark ‘Den Elshof’ een bijzondere onderscheiding ontvangen.

Prins Max

Adjudant Bart

De onderscheiding, een gouden speld met daarop een bal en een steek, is door het Grolbestuur in 1999 in het leven geroepen ten behoeve van de door de Knunnekes gekozen prinsen en adjudanten, die een bijzondere staat van dienst hebben voor de Grolse voetbalclub. Zo ging in 1999 de eerste waarderingsspeld naar het prinsenpaar prins Rob I (van Meurs) en adjudant Rudi (Porskamp). Vervolgens waren in 2000 prins Hennie I (Schovers) en adjudant Wally (Henri Walterbos) aan de beurt om de onderscheiding in ontvangst te nemen. In 2004 was het wijlen prins Gerard II (Hoenderboom), die voor de waarderingsspeld in aanmerking kwam. De bijzondere onderscheiding voor prins Max de Vries en adjudant Bart de Vries werden woensdagavond in een bomvol sportcafé uitgereikt door Grolvoorzitter Theo Huijskes. Zowel Max als Bart zijn lid van S.V. Grol. Beiden hebben jarenlang in diverse teams bij zowel de junioren als de senioren gespeeld. Max speelt op dit moment nog steeds in Grol 7. Daarnaast heeft zowel Max als Bart een aantal functies binnen de vereniging bekleed en dit variërende van jeugdleider, trainer tot bestuurslid.