Grol 1 – sc Eibergen 1 4 - 0.

27-03-2006

Na aarzelende start, regulaire overwinning.

Onder uitstekende lenteachtige omstandigheden begon Grol aan de ontmoeting met sc Eibergen. De voor 18 dec. j.l. geplande wedstrijd kreeg eindelijk zijn beslag in deze inhaalronde van de competitie. De openingsfase van deze derby, zo mag deze ontmoeting eigenlijk wel gekenschetst worden, kende een rommelige start. Het duurde geruime tijd voordat de gastheren enigszins in hun spel kwamen. De bezoekers uit Eibergen hadden aanvankelijk zeker meer van het spel, maar het geluk niet aan hun zijde bij acties van o.a. Tim Dekens en Michel Wielens in het eerste kwartier.

In deze fase hadden zij een voorsprong kunnen bewerkstelligen, maar aan scorend vermogen ontbreekt het dit seizoen bij de gasten. Rond de 20e min. kreeg Grol meer vat op het spel, hetgeen uitmondde in een aantal gerichte acties op en naar het vijandelijke doel. In de 23e min. maaide Sander bij zo’n actie nog over de bal, zijn directe tegenstander echter stond erbij en keek ernaar, waardoor hij in tweede instantie alsnog de score kon openen door de bal in de korte hoek te schieten. Slechts drie minuten later loste hij wederom een goed schot, dat in eerste instantie geëlimineerd werd, de daarop volgende voorzet werd een prooi voor Kevin die de bal loepzuiver over doelman Woeltjes tegen de touwen kopte.

Foto's Gerry van Dongeren

Vlak voor de thee konden de bezoekers hier nog een gevaarlijk actie tegenover zetten, door onnodig balverlies op het middenveld. Christiaan Krabbenborg ontglipte aan de Groldefensie, maar zijn schot ging uiteindelijk ruim voorlangs. In de pauze werd Lennard Walterbos vervangen door Jorrit Bomers, die met zijn inbreng meer power met zich meebracht. Toch was de eerste mogelijkheid wederom voor de jonge ploeg van de gasten. Jan Willem Kluivers verzuimde echter na een fout in de verdediging zijn vizier te raadplegen, waardoor een reële scoringskans verloren ging. Even later lanceerde Björn met een fraaie voorzet Sander Nijhoff. De frêle spits kopte de bal boven in de kruising, maar zag een attente doelman zijn plan verijdelen. De combinaties in de tweede helft liepen bij Grol beter en men vond elkaar en benutte ook beter de ruimte op het speelveld, hetgeen dikwijls tot mogelijkheden leidde. Zo ook in de 20e min. van het tweede bedrijf toen Björn op onnavolgbare wijze zijn tegenstanders van zich afschudde. Zijn schotpoging op doel leidde tot flipperkastachtige taferelen voor het doel van de tegenstanders. Tot drie maal toe wist men de bal voor lijn te keren. Een aantal minuten later werd wederom een scrimmage uitgevochten voor het doel van keeper Woeltjes, maar ditmaal was het uiteindelijk Jalal die de bal over de streep wist te werken en daarmee 3-0 op het bord bracht. Tussen de bedrijven door werd Grol keeper Mark Reinders bijna verrast door een lepe boogbal van Michiel van Os, maar de te ver voor zijn doel staande goalie was op tijd terug om onheil te voorkomen. Vlak voor tijd werd de klus volledig geklaard door Jalal, die de bal na een snelle uitbraak van Grol, simpel langs de keeper tikte en daarmee de eindstand 4-0 bepaalde.

A.s. Zondag wacht Grol een tegenstander van een ander kaliber en zal het thuis af moeten rekenen met  Gendringen dat eveneens hoog geklasseerd staat.

Speelronde: 14

Scheidsrechter: dhr. G.A.T.Vergeer uit Deventer.

Eindstand: 4 - 0

Ruststand: 2 - 0

Scoreverloop: 23e min. 1-0, Sander Nijhoff, 26e min. 2-0, Kevin Stoteler, 72e min. 3-0, Jalal Essbai, 88e min. 4-0, Jalal Essbai.

Gele kaarten: Tim Dekens (sc Eibergen), Frank Oosterholt (Grol).

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol:            Tom Kaak, geschorst.

Pupillen van de week: Gijs Meuleman en Gymon Legro.

Sponsor wedstrijdbal: Cafe Speeltuin Grolzicht uit Groenlo.

Man of the Match: Patrick Blanckenborg.

Bijzonderheden:            n.v.t.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter:  Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Jeroen van Dalen, Jonathan Lammers, (Tom Groot Kormelink),

Midden: Wouter Scharenborg, Lennard Walterbos (Jorrit Bomers), Björn Koldewey
Voor: Kevin Stöteler, Sander Nijhoff (Tom Klein Zeggelink), Jalal Essbai.

Uitslagen afgelopen zondag:

WVC - Ulftse Boys 1 - 2