Grol 1 – Gendringen 1 2-2

02-04-2006

Grol laat onnodig twee dure punten liggen

Geheel door eigen toedoen heeft Grol afgelopen zondag in de topper tegen Gendringen twee dure punten laten liggen. Afgaande op het spel van de Grolformatie leek het er zelfs bij vlagen op dat Grol dit jaar geen kampioen wil worden en het volgende seizoen andermaal uit wil komen in de altijd boeiende derde klasse C van de KNVB.

Het team van trainer/coach Gerard Bos, dat praktisch volledig aan deze belangrijke wedstrijd kon beginnen (alleen doelman Dennis Dibbets en verdediger Jonathan Lammers bleven geblesseerd aan de kant), begon veel te slap aan de wedstrijd, waardoor Gendringen een verdiende voorsprong kon nemen en verzuimde in de tweede helft om Gendringen met een grote, zeer gevoelige nederlaag naar huis te sturen.

Gerard Bos, die aan het eind van dit seizoen heel graag met een kampioenschap afscheid wil nemen van Grol, was boos, erg boos en daarbij teleurgesteld in enkele van zijn spelers. “Ik vind dat wij een kampioensteam hebben. Grol heeft op de moment een goede lichting voetballers, waarmee men in de tweede klasse vooruit kan. Echter een aantal voetballers vindt zichzelf zo goed, dat men nalaat dit te laten zien in belangrijke wedstrijden als vandaag. Voetbal is nog altijd een teamsport en dan moet er van de eerste tot de laatste minuut gespeeld, oftewel gewerkt worden in het belang van het gehele team. In dat opzicht hebben een aantal spelers vandaag niet alleen mij, maar ook de club in de steek gelaten. Gendringen had zeker in de tweede helft opgerold moeten worden, zodat men het in de beslissende eindfase van deze competitie nog gevoeld had. Nu trekt men zich op aan het behaalde gelijke spel. Hierover zal nog een hartig woordje worden gesproken.”

Het was in de 34e minuut van de eerste helft dat de sterke Jesper Brom van Gendringen Grolspeler Jeroen van Dalen helemaal uitspeelde om de 0-1 voorsprong aan te kunnen tekenen. Dezelfde Brom moest later in de wedstrijd met een zware hamstringblessure uitvallen en zal de komende weken niet kunnen spelen. De gelijkmaker van Grol werd in de 42e minuut gescoord door Sander Nijhoff en kwam eigenlijk op het conto van de zeker in de eerste helft goed leidende scheidsrechter Splithof uit Didam, die de voordeelregel erg goed toepaste.

Foto: 1-1 door Sander Nijhof

In de blessuretijd van de eerste helft was het Björn Koldewey, die met een weergaloze schijnbeweging zijn directe tegenstander voor schut zette en vervolgens met een beauty van een voorzet spits Kevin Stöteler bereikte, die de bal eerst op de borst opving en hem vervolgens hard inschoot: 2-1.

In de tweede helft was het de wedstrijd van de gemiste kansen. Het waren met name Sander Nijhoff, Kevin Stöteler en Tom Kaak, die het vijandelijke doel maar niet wisten te vinden. Daarnaast konden de vleugelspelers Jalal Essbai en Björn Koldewey ondanks hun kwaliteiten niet datgene brengen, dat er op zo’n moment verwacht wordt, zeker wanneer je als ploeg doorlopend in de aanval bent. En zoals zo vaak in de voetballerij, valt dan het doelpunt aan de andere kant. De enige kans van Gendringen in de tweede helft werd benut door Maurice le Comte. Dat andermaal de Grolverdediging zo eenvoudig werd uitgespeeld en de gelijkmaker misschien wel houdbaar moet zijn geweest voor doelman Mark Reinders, hoeft eigenlijk niet vermeld te worden. Wat wel vermeld moet worden, is datgene wat aan de gelijkmaker vooraf ging. En dat was het onbenullige balverlies van Grolspits Sander Nijhoff, iets waarover ook oefenmeester Bos zich ongelooflijk boos maakte. Bijna nog had Grol de 3-2 overwinning naar zich toe getrokken. Echter het venijnige schot van Tom Kaak ketste via de binnenkant van de paal weer het veld in. Ook het inbrengen van Jorrit Bomers voor Kevin Stöteler en Tom Klein Zeggelink voor Jalal Essbai leverde in de slotfase niet meer een doelpunt op.

Donderdag 6 april a.s. zal Grol uit een heel ander vaatje moeten tappen wanneer in Haaksbergen om 20.00 uur wordt afgetrapt voor de inhaalwedstrijd tegen Bon. Boys.

Zondag 9 april a.s. staat de uitwedstrijd tegen Ulftse Boys op het programma, oftewel de club van de nieuwe Groltrainer André Simmelink.

De eerste ontmoeting van deze competitie tegen Longa ’30 staat voor maandag 17 april (Tweede Paasdag) op het programma. De aftrap in Lichtenvoorde is dan om 14.00 uur.

Speelronde: 18

Scheidsrechter: de heer A.H. Splithof uit Didam

Eindstand: 2-2

Ruststand: 2-1

Scoreverloop: 34e min. 0-1 Jesper Brom; 42e min. 1-1 Sander Nijhoff; 46e min. 2-1 Kevin Stöteler; 72e 2-2 Maurice le Comte

Gele kaarten: Geen

Rode kaarten: Geen

Pupillen van de week: Lars Storteler en Sven Storteler

Sponsor wedstrijdbal: Thebo Speelautomaten Groenlo

Man of the match: Tom Groot Kormelink

Afwezig bij Grol: Dennis Dibbets en Jonathan Lammers (geblesseerd)

Bijzonderheden: Vóór, in de pauze en na de wedstrijd werd de voorjaars-  fancy fair van de V.S.V.G. gehouden

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders;

Achter: Jeroen van Dalen, Frank Oosterholt, Patrick Blanckenborg en Tom Groot Kormelink;

Midden: Jalal Essbai (89e min. Tom Klein Zeggelink), Wouter Scharenborg, Tom Kaak en Björn Koldewey;

Voor: Sander Nijhoff en Kevin Stöteler (73e min. Jorrit Bomers).

Uitslagen afgelopen zondag:

WVC – Doetinchem 2-2

Longa ’30 – Sc. Neede 0-0

Bon. Boys – Ulftse Boys 0-0

Sc. Eibergen – HC ’03 3-2

DVC ’26 – Pax 0-0

Grol – Gendringen 2-2

Programma donderdag 6 april a.s.:

Longa ’30 – Pax (18.30 uur)

Bon. Boys – Grol (20.00 uur)

Programma zondag 9 april a.s.:

Doetinchem – Longa ‘30