Geen lente in Twente voor Grol F4

10-04-2006

Zaterdag 8 april speelden wij alweer de 5e wedstrijd van de voorjaarscompetitie 2006.

En voor de 3e keer gingen we richting Twente.

Dit keer was HSC’21/Brein F8 uit Haaksbergen onze tegenstander.

Op het onchristelijke tijdstip van 08.00 uur verzamelden we ons op Sportpark Den Elshof en vertrokken we naar Haaksbergen.

Iedereen was er behalve onze leider Christian, voor wie dit tijdstip duidelijk te vroeg was (of hij zich verslapen had of nog niet thuis was laten we maar even in het midden)

Met Christian arriveerden we om 08.40 uur in Haaksbergen.

Even hadden we de hoop om op het aanwezige kunstgrasveld van HSC te mogen spelen.

Dit  zou, gezien de aanwezige technische kwaliteiten, zeker in ons voordeel werken.

Helaas werd ons dit niet gegund, maar kregen de godenzonen van Grol F1 dit voordeel.

(waar ze overigens maar gedeeltelijk gebruik van hebben gemaakt, maar dit terzijde)

Nee wij dienden op veld 4 te spelen.

Zo’n klein grols kwartiertje lopen vanaf de kleedkamers.

Per abuis gingen we ons echter warm lopen op veld 5.

En dit heeft ons waarschijnlijk de overwinning gekost.

Veld 5 was namelijk gelegen naast de sintelbaan van de plaatselijk atletiekvereniging.

En meer dan de helft van de Grol F4 selectie vond het nodig deze sintelbaan uit te proberen.

En liep dus voor de wedstrijd überhaupt begonnen was, rustig een paar rondjes (van 400 meter wel te verstaan).

Vermoeid begonnen we dan ook aan de wedstrijd.

Over de wedstrijd kunnen we daarom kort zijn.

Na 5 minuten maakte HSC een wereld goal: een schot van 20 meter, dat onhoudbaar in de kruising verdween

Daarna waren er over en weer kansen genoeg maar werd er niet meer gescoord.

Dit lag ook aan onze keeper Quint Veld, die echt een wereld partij keepte en enkele schitterende reddingen verrichte.

Na de wedstrijd maakt Barend  nog de schoenen van iedereen schoon met het water uit de aanwezige badkuip, welke buiten bij de kleedkamers stond.

Zo’n badkuip is misschien ook wel iets voor de S.V. Grol.

Al met al hebben we lekker gevoetbald, helaas niet gewonnen.

Voor ons deze zaterdag dus zeker geen lente in Twente!! (maar dat hadden we gezien de weersverwachtingen, al uit ons hoofd gezet)