Ulftse Boys 1 – Grol 1 1 - 2.

10-04-2006

3 Wedstrijden binnen 7 dagen, zware opgave.

Drie wedstrijden binnen 7 dagen werd het vlaggenschip van de sv Grol bijna teveel.

Door het grillige verloop van de competitie kreeg Grol na de kraker thuis tegen koploper Gendringen, de lastige uitwedstrijd tegen Bon Boys door de week en vervolgens het duel tegen de ploeg van de a.s. nieuwe trainer, Ulftse Boys voor de kiezen.

Gelet op de niet in optimale toestand verkerende velden en de aanwezige kleine pijntjes en blessures, verklaren voor een deel de prestaties binnen de lijnen. Oké, uit deze drie partijen zijn zeven punten bijeen gegaard en de aansluiting met de top van de ranglijst werd behouden, zonder op sportpark ’t Oerseveld in Ulft maar enigszins van acceptabel voetbal te spreken. Een blik op de ranglijst geeft aan dat onze club in dit seizoen tot nog toe de meeste doelpunten heeft gescoord en zeker, zo niet belangrijker, de minste tegentreffers heeft geïncasseerd. We liggen dus nog steeds fraai op koers zal de rasoptimist uiteraard mogen roepen. Neemt echter niet weg dat het vertoonde spel de beleving, bezieling mist.

Ook in Ulft speelde Grol grote delen van de wedstrijd te tam en zonder de nodige overtuiging die een kandidaat voor de titel doorgaans ten toon spreidt.

In de aanvangsfase van dit duel nam Grol zoals doorgaans gewoonlijk het initiatief. Zoals meerdere clubs in deze klasse tracht men Grol niet in haar spelletje te laten komen en leunt men zwaar op de verdedigende aspecten. Niettemin moest Wouter voor de doellijn redding brengen, anders was de thuisploeg reeds in de 4e minuut succesvol geweest.

Na een kwartier spelen mocht Marco Bennink, in vermeende buitenspelpositie, alleen op keeper Reinders af stormen, maar zijn unieke kans had geen succes. Deze Bennink was een zevental minuten later wederom nadrukkelijk aanwezig in het doelgebied, maar nu wist een sterk acterende Patrick naderend onheil ten koste van een corner te voorkomen. De inzet van Chris van Aalst uit deze hoekschop wist Mark Reinders vakkundig uit de bovenhoek te tikken.

De beste mogelijkheden in het eerste bedrijf waren voor de thuisclub. Hoe trainer Bos zijn mannen ook toesprak, zelfs verbaal tegen de scheidsrechter, het mocht niet baten. Het spel was te onzorgvuldig en te ongeïnspireerd om het de tegenstander erg lastig te maken.

Vlak voor de thee verzond Björn nog een sublieme voorzet, dat een betere afronding had verdiend. Echter door te lang treuzelen en nadenken i.p.v. direct uit te halen door Jalal, ging een voorsprong voor Grol niet door.

Na rust leek het er aanvankelijk op dat Grol door het oog van de spreekwoordelijke naald kroop. Chris van Aalst stortte na een duel met Tom Groot Kormelink ter aarde binnen de beruchte lijnen, maar de scheidsrechter was zeer resoluut en beoordeelde deze actie als een”schwalbe”.

Ook de openingsfase van de tweede helft was het spel bij vlagen ondermaats en kende weinig of geen verbetering. Tijd voor trainer Bos om het team middels wissels te inspireren, omdat het team ogenschijnlijk meer tegen zichzelf speelde. Maar voor zijn gedachtegang geactiveerd kon worden bracht Chris van Aalst in de 62e min. met kopbal over een vertwijfelend graaiende Grol keeper zijn ploeg aan de leiding. Een viertal minuten later was hij andermaal gevaarlijk dichtbij een treffer, maar nu stond Mark goed geposteerd om zijn kopbal met de vingertoppen onschadelijk te maken. Kort daarop bleef zijn collega aan de overzijde met het nodige fortuin overeind bij een hoekschop van Björn.

Het zou tot de 77e min. duren voordat Grol langszij kwam. De ingevallen Jean Paul Papen leverde een afgemeten voorzet van rechts af en als een duveltje uit een doosje was de doorgeschoven Tom Kaak ter plekke om de bal fraai in te knikken, 1-1. Deze treffer bracht meteen meer overtuiging en beleving in het Grolteam. Men begon er kennelijk weer in te geloven dat een herhaling van de wedstrijd tegen Bon Boys, terug komen na een achterstand, er ook ditmaal weer in kon zitten.

Lang hoefde men daar niet op te wachten. Vier minuten later, in de 81e min. werd een diagonale bal van Björn door Kevin met uiterste precisie in de verre hoek voorbij keeper Martijn Egberts gekopt. De gastheren zetten nog even aan voor een slotoffensief, maar nu bleef de deur naar succes resoluut gesloten.

A.s. maandag, Tweede Paasdag, speelt Grol tegen aartsrivaal Longa’30 in Lichtenvoorde. Aanvang 14.00 uur! Een ruime week zonder wedstrijdverplichtingen, zal de Grol equipe zeker ten goede komen.

Speelronde: 19

Scheidsrechter: dhr. J.S. van der Meulen uit Deventer.

Eindstand: 1 - 2

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: 62e min. 1-0,Chris van Aalst. 77e min. 1-1, Tom Kaak. 81e min. 1-2, Kevin Stöteler.

Gele kaarten: geen

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Dennis Dibbets en Jonathan Lammers (geblesseerd)

Bijzonderheden: Elftalleider Henny Schovers viert verjaardag op de bank.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Tom Groot Kormelink (63e min. Tom Klein Zeggelink), Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Jeroen van Dalen.

Midden: Wouter Scharenborg, Tom Kaak, Jalal Essbai (68e min. Jean Paul Papen).

Voor: Björn Koldewey, Sander Nijhoff (63e min.Jorrit Bomers), Kevin Stöteler.

Uitslagen afgelopen zondag:

Sc Neede - Bon Boys 1 - 1

Ulftse Boys – Grol 1 - 2

Gendringen - sc Eibergen 1 - 0

HC’03 - DVC’26 4 - 4

PAX – WVC 1 - 0

Doetinchem - Longa’30 3 - 1

Programma zaterdag 15 april a.s.:

Gendringen - Doetinchem

HC’03 - Longa’30

PAX - Bon Boys

sc Eibergen - sc Neede