SKVW F3 - Grol F6

23-04-2006

Zaterdagmorgen 22 april, Grol F6 staat te wachten op het grolveld totdat ze kunnen vertrekken richting Winterswijk. Allemaal vinden ze het weer spannend, er moet namelijk gewonnen worden om over enkele weken misschien de kampioensbeker in handen te nemen.

Om 11.00 klinkt het startsignaal van de wedstrijd SKVW – GROL.

Beide teams vechten vanaf het begin, SKVW krijgt de eerste kansen om te scoren, maar door goede reddingen van keeper Bart gaat dit in eerste instantie niet lukken.
Dan krijgt ook Grol kansen om te scoren, maar de verdediging van SKVW is sterk, ze spelen veel ballen weer naar voren, waardoor SKVW weer kansen krijgt, dit keer lukt het ze wel….1-0. Grol laat de kopjes niet hangen en laat zien wat ze kunnen, al heel snel krijgt Lars de bal in zijn bezit en laat die niet meer afpakken, hij sprint naar voren en geeft de bal een knal ….1-1.

De jongens bespreken dit moment nog lang na, te lang, SKVW heeft al weer afgetrapt en komt richting het doel, maar door een seintje van de leiders zijn Mart en Vincent (verdediging) weer alert en laten de bal er niet door. Paar minuten voor rust geeft Tom een goede voorzet, Lars krijgt de bal in z’n voeten en weer schiet hij hem in het doel….1-2.

Dan klinkt het rustsignaal…..RANJA!!!

Na de ranja en een korte speech van leider Manfred is het tijd voor de tweede helft. SKVW krijgt weer als eerst kansen om te scoren, maar Mark die de tweede helft keept, weet goed wat hij moet doen en ook hij houdt de ballen tegen.
Daan, de spits, rent van voor naar achter en weer terug, maar scoren kan hij ook…het wordt dan ook snel 1-3. De jongens zijn er bijna zeker van dat ze deze wedstrijd gewonnen hebben, maar er zijn nog zeker 10 minuten over, Manfred en Iris laten dit even weten en dan wordt er weer gevochten.
Weer is het Tom die een voorzet geeft, dit keer aan Bart, nu Bart de kans krijgt om te scoren omdat hij niet meer keept, wil die kans niet voorbij laten gaan….1-4!!!
Nog 3 minuten speeltijd over, voor de meeste spelers lijkt de wedstrijd beslist, maar aanvallers van Grol, Lars, Daan, Tom en Bart vinden dat er nog wel een doelpunt bij kan, ze zorgen voor een goed samenspel en Bart scoort nogmaals….1-5!

Dan lijkt SKWV weer een kans te krijgen, maar Vincent en Mart laten dit niet toe en spelen alle ballen tactisch weer naar voren. Dan klinkt het eindsignaal!!!
Nog even een paar penalty’s schieten, SKVW laat hier wel zien dat ze kunnen scoren, maar voor Grol maakt het niet meer uit, 3 punten gaan mee naar huis!