Grol F8 - KSV F3

07-05-2006

Na de vriendschappelijke mix-partij van vorige week tussen Grol F8 en Grol F9, staat vandaag het team van Grol F8 weer te popelen om te beginnen aan een competitiewedstrijd. Helaas kunnen Stan en Björn vandaag niet spelen. Dit houdt in, dat de rest extra zijn of haar best zal moeten doen tegen de voetbalvrienden en –vriendinnen van KSV F3.

In de heerlijk stralende zon duurt de warming-up niet zo lang en willen we allemaal snel beginnen. Na een korte peptalk van Giso kiest het team de aanvoerder: Vandaag is dat Gijs. De aanvoerder van KSV wint de toss en besluit om niet te ‘draaien‘. Scheidsrechter Myron fluit voor de aftrap: Beginnen maar!!

In het begin van de wedstrijd komt het team van KSV een aantal keren kort bij het doel van invalkeeper Jelle. Hij staat goed zijn mannetje en zorgt ervoor, dat KSV niet kan scoren.

In het andere doel wordt wel gescoord. Twan en Jelmar, de spitsen van Grol F8, krijgen namelijk de ballen goed aangespeeld door de middenvelders Pam en Sven. Met korte en lange passes bereiken zij vaak het spitsenduo, dat in de eerste helft al voor een fikse voorsprong zorgt: Jelmar scoort 4 keer, Twan 3 keer. De ranja in de kleedkamer smaakt erg lekker, als je met 7-0 voor staat.

Om vriendschappelijke redenen gaat Twan in de 2e helft keepen. Jelle gaat spelen op het middenveld. Met een mooi hakkie speelt hij de bal naar Teun, die er 8-0 van maakt. Kort daarna scoort Jelle zelf de 9-0 na een mooie rush.

Tijdens de hele wedstrijd zorgt de verdediging, met een zeer goed spelende Teun, ervoor dat de aanvallers van KSV niet verder komen dan de  ’16-meter’. Toch komt Bregje van KSV na een mooie solo tot scoren. Zij scoort de eretreffer 9-1.

Vlak voor tijd weten Jelle en Jelmar elk nog een keer te scoren. Zij zorgen ervoor, dat de eindstand 11-1 is.

De 3 punten zijn ’ in the pocket ’ en de sterke afvaardiging van ouders van Grol F8 is zichtbaar tevreden. De aanmoedigingen zijn niet voor niets geweest.

Het team van KSV weet na de wedstrijd het penaltyschieten te winnen. Ze maken mooie treffers en de goede keeper van KSV houdt een paar harde knallers van Grol er mooi uit.

Al met al was het voor iedereen een mooie voetbaldag.