RKZVC E2 – Grol E4

08-05-2006

Afgelopen zaterdag 6 mei moesten we met ons team naar Zieuwent. We stonden bovenaan maar wisten dat dit team uit Zieuwent de laatste tijd veel gewonnen had. Ook vanwege de afwezigheid van Mees te Brinke en Nick Jansen (allebei vakantie) zou het een spannende wedstrijd worden.

Al kort na het beginsignaal kreeg Ties Rootink een goede kans waaruit hij direct scoorde: 1-0

Daarna werden we wat teruggedrongen waardoor met name onze verdedigers Lars Reijrink, Sjors Jansen en onze keeper Joost Bongers het erg druk kregen. Ook Sem Lageschaar en Joel Mombarg moesten aanvallen en verdedigen en liepen zich het apezuur. De tegenstanders uit Zieuwent waren fysiek sterker, gemiddeld een halve “ kop”  groter en legden ook wat meer gewicht in de schaal. Ron Schaeffer kreeg, door enkele goede acties, nog wel enkele kansjes maar miste het geluk in de afronding. We moesten vooral verdedigen en de paal en wat goede tackles voorkwamen voorlopig de gelijkmaker. Echter met een prachtig schot van onze tegenstander werd het in de eerste helft toch nog 1-1 waarmee we de rust in gingen.

In de tweede helft kregen we het nog zwaarder. Het spel ging over en weer maar door de twee vakantiegangers konden we niet wisselen en hadden geen tijd om op adem te komen. We bleven echter goed combineren en kregen ook nog enkele kansen op een voorsprong maar waarvoor gevreesd werd gebeurde. Uit een hoekschop van RKZVC kwam de bal bij een speler van de tegenstander, die even vrij stond, niet nadacht en keihard inschoot: 1-2.

Daarna probeerden we nog meer aan te vallen. Lars en Sjors gingen nog regelmatig mee naar voren maar we konden helaas niet meer scoren en moesten teleurgesteld weer afreizen naar Groenlo.

Gezien de resultaten van de andere teams en met nog twee wedstrijden te gaan kunnen we nog steeds kampioen worden maar we hebben het niet meer in eigen hand. Erix en Longa staan nu (een en twee punten) boven ons maar Longa is aanstaande zaterdag onze tegenstander en we hebben goede kansen om hiervan te winnen. Het worden nog spannende weken voor Grol E4.