Grol begint competitie met nederlaag

04-09-2006

Grol is de nieuwe voetbalcompetitie 2006-2007 in de tweede klasse J van de KNVB begonnen met een nederlaag. In eigen huis moest de ploeg van trainer/coach André Simmelink uit Doetinchem tegen Rigtersbleek uit Enschede een 2-3 nederlaag incasseren. Gelet op het spelbeeld van de totale wedstrijd had een gelijkspel de verhoudingen beter weergegeven. Grol speelde twee totaal verschillende helften. De eerste helft, waarin de Grolequipe een 2-0 voorsprong nam (Erwin van de Wolfshaar benutte een penalty nadat Patrick Blanckenborg in het strafschopgebied onreglementair werd aangedrukt en Jorrit Bomers scoorde na goed voorbereidend werk van Sander Nijhoff), werd gekenmerkt door een erg nerveus optreden van de Grollenaren. Enkele spelers, waaronder de nieuwelingen Jorrit Splitthof en Erwin van de Wolfshaar stonden stijf van de zenuwen. Dit of andere omstandigheden waren ook de oorzaak van het gegeven dat in de tweede helft de noodzakelijke bezieling ontbrak. Grol zakte af en het gevolg was dat Rigtersbleek vrij simpel in de gelegenheid werd gesteld om de overwinning naar zich toe te trekken.

Erg jammer, dit zeker na het goede optreden in de derde en laatste bekerwedstrijd tegen Tubantia (4-2 winst). Maar afgezien van de nederlaag, kreeg het publiek toch nog een interessante partij voetbal voorgeschoteld. Ondanks de nederlaag zijn spelers en begeleiders hoopvol gestemd wat betreft de komende wedstrijden. Zeker wanneer verdedigers als Tom Groot Kormelink en Wouter Scharenborg weer van de partij zijn en wanneer een belangrijke spil in het team als Tom Kaak weer wedstrijdfit is, kan en mag de trouwe achterban van Grol nog het nodige van haar hoofdmacht verwachten. Bijvoorbeeld zondag 10 september a.s. wanneer de uitwedstrijd tegen ATC ’65 in Hengelo Ov. op het programma staat.

Speelronde: 1

Scheidsrechter: M.J. Arends uit Zwartemeer

Eindstand: 2-3

Ruststand: 2-2

Scoreverloop: 25e min. 1-0 (Erwin van de Wolfshaar), 27e min. 2-0 (Jorrit Bomers), 30e min. 2-1 (Jurrie Stevens), 35e min. 2-2 Martijn Misana, 61e min. 2-3 (Patrick Italiaander)

Gele kaarten: Joost Frank en Jorrit Bomers van Grol en Rick Meijer van Rigtersbleek

Rode kaarten: Geen

Afwezig bij Grol: Tom Kaak en Juliën Harbers (geblesseerd), Kevin Stöteler (geschorst), Wouter Scharenborg en Jean-Paul Papen (verhinderd) en Tom Groot Koremlink (familie-omstandigheden)

Pupillen van de week: Jorden Veld en Rogier Platter.

Sponsor wedstrijdbal: V.S.V.G. (Vrienden van de s.v. Grol)

Man of the match: Erwin van de Wolfshaar

Bijzonderheden: Na een driejarig verblijf in de tweede klasse (periode 1993-1996) speelde Grol weer de eerste wedstrijd in competitieverband in de tweede klasse van de KNVB

Doel: Dennis Dibbets;

Achter: Joost Frank (64e min. Christian Pillen), Frank Oosterholt, Patrick Blanckenborg en Jonathan Lammers;

Midden: Jorrit Splitthof, Tom Klein Zeggelink, Jorrit Bomers en Björn Koldewey;

Voor: Erwin van de Wolfshaar en Sander Nijhoff (73e min. Lennard Walterbos).

Uitslagen van afgelopen zondag:

DOS ’19 – Vogido 1-2

De Zweef – ATC ’65 2-1