Grol D2 – Bon Boys D2

11-09-2006

Afgelopen zaterdag heeft Grol D2 zijn eerste competitiewedstrijd gespeeld.

Daarvoor had het reeds drie bekerwedstrijden gevoetbald in een poule met Vios D1, Witkampers D2 en Longa D4. In deze poule is Grol D2 eerste geworden na overtuigende overwinningen tegen de Witkampers met 13-0 en tegen Longa met 8-1. Tegen Vios D1 werd afgelopen woensdag gelijkgespeeld maar het betere doelsaldo leidde tot een eerste plaats voor Grol D2.

Tegen Bon Boys D2 moesten we het zonder Robin Huurdeman doen, maar met Tom Heming als onze laatste man begonnen me met veel vertrouwen aan deze wedstrijd. Op het mooie hoofdveld van de Grol werd vanaf de eerste minuut hard gestreden. De jongens uit Haaksbergen waren fysiek sterk maar onze verdedigers Thomas Bos en Thorsten van Melis stonden hun mannetje. Ook de scheidsrechter Bert Franssen moest een aantal keren de jongens van Bon Boys vermanend toespreken om hun fysieke spel.

Na tien minuten werd Bram Reijrink door een mooie dieptepass van Bart Jansen aan de rechterkant weggestuurd. Bram omspeelde de verdediging op snelheid en bracht Cas Weenink alleen voor de keeper. Cas aarzelde geen moment en met een gericht schot zorgde hij voor de 1-0.

Daarna werd het spel iets minder en Bon Boys drong ons terug, hetgeen in de 18de minuut tot 1-1 leidde. Daarna ging het spel gelijk op maar Grol wist steeds meer druk naar voren te geven. Dave Lageschaar en Jesper Franssen, onze halfspelers, hielpen de verdediging en steunden de aanval. Stan van Lent kwam aan de linkerflank telkens sterk naar voren en Mart Pouwels ondersteunde de verdediging bij tegenaanvallen.

In de 22-ste minuut speelde Dave Bram aan, die de bal voorzette. Cas liet de bal bewust lopen zodat Bart vanaf 10 meter de bal kon inschieten: 2-1.

Na de rust bleef Grol de sterkere ploeg. Door Tim Rotink en Stijn Bomers, de invallers, werd hard gewerkt en Stijn was met enkele aanvallen gevaarlijk. Onze keeper Danny Wols had het deze wedstrijd niet echt moeilijk omdat Bon Boys moeite hadden om hun aanvallen goed af te ronden en Tom Heming de verdediging goed leidde.

Aanstaande zaterdag 16 september is Grol D2 te zien op het Zwaluwentoernooi in Groenlo. Aanvang 9.00 uur!