Grol jeugd bij de Graafschap

23-09-2006

GROENLO - De volledige Grol jeugd mocht vrijdag 22 september, op uitnodiging van voetbal vereniging de Graafschap, naar de wedstrijd tegen RBC Roosendaal. Ruim op tijd, aan het eind van de vrijdagmiddag vertrok een stoet auto’s vanaf het Grolveld in de richting van de Vijverberg te Doetinchem. Daar aangekomen ging het in een lange stoet, het kaartje met opdruk “Club van de Week” in de hand, naar het stadion. Vak 40, aan de rand van de korte kant, kleurde blauw toen alle Grolspelertjes in hun club tenue plaats namen.

Er werd niet alleen gekeken naar de prestaties van de Graafschap, maar zo’n 22 Grol kinderen kregen tevens de eer om mee te doen aan het vaandel zwaaien, voorafgaand aan de wedstrijd. Onder de opzwepende muziek “We will rock you” draaiden de kinderen achtjes met de blauw witte vlaggen met Graafschaplogo waarna de Graafschap- en RBC Roosendaal spelers het veld op kwamen. Behalve Grol spelers was er ook AZSV jeugd uitgenodigd, die in hun rode tenue deelnamen aan het vaandelzwaaien.

Ook in de rust waren er Grol en AZSV spelers actief op het veld. Van elke klasse mocht één spelertje penalty schieten op de reserve keeper van de Graafschap. Bij elke keer dat de voetbalsterren van de toekomst raak schoten klonk er een luid gejuig vanaf de tribune, waar iedereen zich verdrong om een plekje dicht bij het hek achter de goal.

Helaas kon de Graafschap niet voor de kroon op de avond zorgen door de wedstrijd te winnen. In de blessuretijd zorgde Danny Guyt ervoor dat RBC Roosendaal met drie punten vanuit Doetinchem naar huis vertrok.