Keeper Boersma ontfutseld Grol twee punten

02-10-2006

Na andermaal een voetballoze zondag, ontving Grol een oude bekende op sportpark Den Elshof. In de jaren negentig van de vorige eeuw, (wat klinkt dat ver weg) was Berghuizen, de club die aldoor in de schaduw staat van grotere broer Quick’20 in Oldenzaal, enkele seizoenen een gevreesd tegenstander voor Grol. Met wisselend succes gingen deze duels de boeken in. De gastheren met een fraaie zege tegen Heino nog in hun achterhoofd, begonnen dit duel vol goede moed voor een optimaal resultaat. En het leek er lange tijd op dat de equipe van trainer Simmelink de volle winst in deze partij zou gaan pakken. Reeds in de openingsfase had Grol het matig aanwezige publiek kunnen trakteren op een tweetal treffers, ware het niet dat Lennard en Erwin met fraaie doelgerichte acties geen succes hadden.

De afronding en goed keeperswerk van goalie Bjorn Boersma voorkwamen vroege scores. Na ruim een kwartier kwamen de gasten voor het eerst in beeld bij Dennis Dibbets, aanvaller Tim Nijhof lepelde de bal echter op het dak van het doel. Het luidde wel een fase in waarop de Oldenzalers wat meer initiatief namen, zonder overigens echt gevaarlijk te worden. In de 30e min. kreeg Lennard Walterbos een vrije trap te nemen, nadat Bomers onreglementair gestopt werd. Zijn fraaie krul over de muur in de uiterste hoek wist keeper Boersma te parreren. Slechts luttele minuten later zag Tom Klein Zeggelink, nadat hij zichzelf uitstekend vrij gespeeld had, teamgenoot Erwin van de Wolfshaar niet staan en voor eigen succes ging. Het resultaat bleek navenant. De druk stond op de ketel, het leek een kwestie van geduld, echter steeds stond een fantastisch keepende doelman Boersma succes voor Grol in de weg.

Behalve een achttal minuten voor de thee. Jorrit Bomers schiet een strakke voorzet van de kleine Wolfshaar uit de draai in de uiterste hoek. Ditmaal was Boersma gepasseerd, maar haalde Rob Egberink de bal van de lijn. Hij stond er immers niet voor niets nietwaar. Vlak voor de pauze incasseerde Jonathan een gele prent, door een overtreding op Lars Boberg. Björn Koldeweij kwam na de thee een aangeslagen Tom Klein Zeggelink vervangen. Gelijk gaf hij zijn visitekaartje af middels een loepzuivere voorzet. Jorrit Splithoff’s afronding was minder zuiver, volley geschoten ging de bal hoog over. Desondanks werd het snel duidelijk dat Berghuizen met andere ambities uit de cabines was gekomen. Hoewel het Grol meer ruimte gaf, had de thuisploeg meer moeite om het spel te controleren. De voorwaartsen stonden te vaak alleen doordat het middenveld zich diverse keren te ver liet zakken. Na ruim een kwartier in de tweede helft was het wederom Erwin die met een tweetal  uitstekende acties de hatelijke nul van het bord wilde halen. Maar ook nu weer stond de boomlange Boersma succes in de weg en wist  Wouter bij de tweede actie de rebound niet te benutten. Grol zakte hierna enigermate in.Tijd voor verse krachten in de personen van Sander Nijhoff en Jean Paul Papen. Het effect was echter gering, mede doordat Jonathan even tevoren van het veld werd gestuurd nadat hij een doorgebroken Lars Boberg de weg wilde versperren. Een remise tekende zich inmiddels af, geen van beide teams wist nog te scoren. Hoewel, vlak voor het verstrijken van de negentig minuten soleerde Björn Koldeweij door de groen witte defensie en stond oog in oog met het laatste struikelblok. Juist op het moment dat hij aan wilde leggen voor een allesbeslissende treffer, sprong de bal enigszins op door een polletje waardoor keeper Boersma de bal over zijn kooi zag verdwijnen. Beide ploegen moesten zich met een puntendeling tevreden stellen.

A.s zondag speelt Grol in Markelo, aanvang 14.00 uur.

Speelronde: 5.

Scheidsrechter: dhr. A. Uitenbogaard uit Dieren

Eindstand: 0-0

Ruststand: 0-0

Gele kaarten: Jonathan Lammers, Björn Koldeweij (beide Grol)

Rode kaarten: Jonathan Lammers (Grol).

Afwezig bij Grol: Tom Kaak (blessure) en Christiaan Pillen (herstellend van lichte hersenschudding)

Pupillen van de week: Jorn Heming en Tjaard Hooch Antink

Sponsor wedstrijdbal: Thebo Speelautomaten

Man of the Match: Frank Oosterholt

Bijzonderheden: Kevin Stöteler zit laatste wedstrijd schorsing uit.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg

Midden: Jonathan Lammers, Lennard Walterbos, Tom Klein Zeggelink, (45e min.Björn Koldewey)

Voor: Erwin van de Wolfshaar (78e min Jean Paul Papen), Jorrit Bomers, (82e min.Sander Nijhoff)

Uitslagen afgelopen zondag:

ATC’65 – Vogido 5 - 0

Rigtersbleek – Heino 1 - 1

DÓS‘19 – PH 1 - 3

Grol – Berghuizen 0 - 0

De Zweef – Markelo 2 - 1

De Tubanters1897 – Tubantia 1 - 1

Programma zondag 08 okt. a.s.

Heino - ATC’65

PH - Rigtersbleek