Sportpark Den Elshof krijgt AED

03-10-2006

GROENLO – De Stichting Vrienden van de SV Grol (VSVG) heeft maandagavond 2 oktober  symbolisch aan het bestuur van s.v. Grol een Automatische Externe Defibrillatoren (AED) aangeboden. Deze is uitgevoerd met een computer die na aansluiting bij een patiënt analyseert wat er voor ritme is van het hart en vervolgens aangeven wat te doen, alleen reanimeren en/of geven van een of meerdere stroomstoten.

Rinus Meulenbeek, voorzitter van de VSVG overhandigde deze uit aan voorzitter van s.v. Grol Theo Huijskes. “De Automatische Externe Defibrillatoren is een verschil tussen leven en dood. Dat klinkt heel dramatisch … , maar het apparaat maakt het verschil tussen leven en dood”, aldus Meulenbeek. Voor het simpel uitziende apparaat, hebben intussen 8 leden van de Grol instructies voor de bediening van de AED gekregen. “We hopen natuurlijk dat we de AED nooit hoeven te gebruiken, maar als het één leven zou redden dat zou voor ons zoiets fantastisch zijn”, zegt Meulenbeek.

“Wij proberen als vereniging alles goed voor elkaar te hebben en daar hoort dit apparaat zeker bij”, zegt Huijskes. De AED is niet alleen bedoeld voor leden van s.v. Grol, maar voor iedereen die een sport beoefend op sportpark Den Elshof.