Grol komt in blessuretijd met de schrik vrij

16-10-2006

Na afloop van de zevende speelronde zat er voor de meeste teams een derde van het competitieschema op. Echter niet voor Grol dat nog twee duels achter loopt op dit programma. Allereerst wachtte Grol een tweede ontmoeting, dit lopende seizoen, met Tubantia uit Hengelo (O) op Sportpark Den Elshof.

Het eerste treffen, in de bekerronde, eindigde in een vlotte overwinning voor de Grol equipe. Na de toch enigszins teleurstellende remise van afgelopen zondag in en tegen Markelo, mocht Grol ook in dit duel de bezoekers zeker na eerder genoemd resultaat niet onderschatten.

Grol kende een flitsende start, reeds in de eerste minuut moest doelman Jasper van de Borg handelend optreden om een vroege score te verijdelen. Drie minuten later kwam hij andermaal op tijd zijn kooi uit om een actie tussen Erwin en Jorrit (Splithoff) te laten mislukken.

Na enkele minuten zakte het veel belovende spelbeeld van de openingsfase in en kregen de gasten meer en meer grip op de wedstrijd. Een eerste teken aan de wand was een treuzeling in de defensie, die de in vermeend buitenspel staande Jan Peters liet aanleggen voor een schot dat boven Marc Reinders op de lat uiteenspatte. Grol kon niet meer in het juiste ritme komen en speelde te afwachtend. Mede doordat overigens het speelveld door beide teams klein werd gehouden en het inspelen van de bal dikwijls te onnauwkeurig plaats vond, kreeg de wedstrijd bij vlagen een rommelig karakter.

In de 26e min. liep de ver uitgelopen Grol goalie onder een lob van Jan Peters door, maar kreeg hulp van Frank Oosterholt die de bal nog voor de doellijn wist weg te werken. Een minuut later was het wederom Jan Peters die doorging, de achterste lijn bleef staan omdat men wederom een buitenspel situatie inschatte. Ditmaal was de zeer actieve Tubantia spits zeker van zijn zaak en scoorde beheerst de 0-1 binnen. Amper van de schrik bekomen kroop de verdediging luttele minuten later door het oog van de naald toen Johny Messo uit een fraaie actie in het zijnet schoot. Grol zette vlak voor het rustsignaal hier nog een aanval opgezet door o.a. Lammers tegenover, maar in de afwerking schoot Jorrit Splithoff de bal hoog in het luchtledige.

Direct na de hervatting kreeg Jonathan de kans om de gelijkmaker te scoren, echter zijn schot in uitstekende positie ging ruim naast. Enkele stuiptrekkingen later was het Lennard die Kevin met een fraaie diepe bal in staat stelde om scoren. Nu was het doelman van de Borg die ten koste van een hoekschop redde. Uit deze hoekschop schoot Lennard rakelings naast.

In het midden van de 2e helft, dat qua karakter het evenbeeld was van de eerste helft, bracht trainer Simmelink met Tom Kaak en Jean Paul Papen twee verse krachten binnen de lijnen. Deze wissels brachten even meer elan in het spel, hetgeen overigens van korte duur bleek. Om nog meer wapens in de strijd te brengen werd in de slotfase verdediger Patrick opgeofferd ten faveure van een extra aanvaller in de persoon van Jorrit Bomers. Uit een vrije trap, dicht tegen de zestien, bracht Tubantia echter bijna de genadeslag toe. De bal krulde om de muur maar tot opluchting van de Grol aanhang ook naast de paal. De gasten dachten, mede door hun vertragende speelwijze, de wedstrijd in de pocket te hebben. Ware het niet dat Björn Koldewey op magistrale wijze de bal in de extra tijd, hoog achter keeper Jasper van de Borg in de kruising liet verdwijnen.

Hiermee kreeg Grol wellicht datgene wat de ploeg in de ontmoeting met Markelo te weinig gekregen dacht te hebben.

A.s. zondag 22 okt. speelt Grol een inhaalwedstrijd tegen ATC’65 in Hengel (O). Aanvang 14.00 uur!

Speelronde: 7.

Scheidsrechter: dhr. W.van der Meer uit Leeuwarden

Eindstand: 1 - 1

Ruststand: 0 - 1

Scoreverloop: 27e min. 0-1, Jan Peters, 93e min. 1-1, Björn Koldewey

Gele kaarten: Patrick Blanckenborg (Grol), Rutger Kats en Johny Messo (beide Tubantia)

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Tom Klein Zeggelink (ziek), Sander Nijhoff (2e elftal)

Pupillen van de week: Stan Gelinck en Sven Meekes

Sponsor wedstrijdbal: Cafè-Speeltuin Grolzicht

Man of the Match: Tom Groot Kormelink

Bijzonderheden: Elftalbegeleider Schovers genoot van een vrij weekend

Opstelling Grol 1:

Doel: Marc Reinders

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg (78e min.Jorrit Bomers) Frank Oosterholt, Jonathan Lammers,

Midden: Wouter Scharenborg,  Björn Koldewey, Jorrit Splithoff (69e min.Jean Paul Papen), Lennard Walterbos,

Voor: Kevin Stöteler, Erwin van de Wolfshaar (69e min. Tom Kaak).

Uitslagen afgelopen zondag 15 okt.:

Heino – Vogido 4 - 2

ATC’65 – PH 2 - 1

Rigtersbleek – Berghuizen 1 - 2

DOS’19 – Markelo 1 - 0

Grol – Tubantia 1 - 1

De Zweef – Tubanters 1897 1 - 1

Programma zondag 22 okt. a.s

ATC’65 - Grol

Programma zondag 29 okt. a.s.

PH - Heino

Berghuizen - ATC’65