Knappe overwinning Grol F1

14-10-2006

Het voetbal ging de laatste weken met sprongen vooruit, maar de punten werden nog niet gepakt. Maar met een grote dosis zelfvertrouwen werd afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Witkampers F1 begonnen.  Het team onder leiding van Marc van Meurs, Marieke Rots en Henri Walterbos speelde niet de beste wedstrijd van het seizoen, maar toonde veel veerkracht door drie maal een achterstand weg te werken met goed combinatievoetbal en uiteindelijk met 4-6 te winnen. Dit door doelpunten van Ole Walterbos (3x), Luc ten Broeke (2x) en Matijs Arink.

Door goed keeperswerk van Luc ten Broeke (1e helft) en Marc Houwer (2e helft) kon de eigen schade in deze aantrekkelijke wedstrijd voor het publiek beperkt worden tot slechts 4 tegentreffers, zodat de eerste zege van het seizoen een feit was. Met in de achterhoede de constante Tim Schaeffer en de ‘rots in de branding’ Rick Elschot, zat er voor de spelers van Witkampers niet meer in.

Lars de Keijzer, twee weken geleden middels een bliksemtransfer overgenomen van Grol F2, speelde een goede wedstrijd en heeft zijn draai sneller gevonden in Grol F1 dan Charisteas bij Feyenoord. Irben Derksen speelde een sterke wedstrijd op het middenveld en bediende zijn teamspelers van uitstekende passjes. Het was dan ook een overwinning van het collectief. Na het eindsignaal hevig sms’ende ouders om Groenlo op de hoogte te brengen van het heugelijke nieuws en voor de spelers tijd voor een feestje. Ole Walterbos had hier al op gerekend. Hij trakteerde na afloop… vanwege zijn 8e verjaardag.