Grol kreeg geen loon naar werken.

23-10-2006

Het is maar goed dat het vlaggenschip van de SV Grol een brede selectie ter beschikking heeft. In het inhaalduel tegen ATC’65 moest trainer Andrè Simmelink vanwege ziekte gevallen en o.a. blessures, een beroep doen op een aantal wisselspelers. Rekening houdend met deze omstandigheden, speelde Grol een acceptabele partij voetbal tegen de gastheren uit Hengelo (O). ATC’65 vertoefde afgelopen seizoen nog in de eerste klasse, terwijl Grol enkele niveaus lager acteerde. Onder de ogen van o.a. oud coach Gerard Bos, trachtte Grol de tegenstander gelijk onder druk te zetten. Via vlotte combinaties en verzorgd veldspel gaf de ploeg aan dat hier geen gelegenheidsteam binnen de lijnen stond.

Schiedsrechter de Haan hield het van meet af aan kort, hetgeen zeker de wedstrijd ten goede kwam. Al ging dit voor de gasten gepaard met een viertal, soms onnodige, gele kaarten. In dat opzicht was de routine van de thuisclub duidelijk zichtbaar. Dit seizoen versterkt met een vijftal spelers van o.a. Quick’20 uit Oldenzaal en de routine uit eigen gelederen, meegebracht uit die eerste klasse, gaven onmiskenbaar aan dat de ploeg leper omging met het maken van overtredingen. Aan Grolzijde zal hier zeker aan gewerkt dienen te worden. Het incasseren van teveel prenten kan de ploeg in het vervolg van het seizoen opbreken.

Na de goede openingsfase golfde het spel op en eer, zonder dat daarbij echt gevaar voor beide doelen ontstond. Na een kwartier spelen kwam Kevin oog in oog met keeper Roel Pietersen, de laatste wist echter de inzet met zijn voet te keren. Even later kwam de goalie wederom als winnaar uit de strijd door een hoge bal in de doelmond voor een springende Kevin weg te graaien.

Alvorens Sander Nijhoff met een fraaie lob in de 27e min. de score wist te openen, moest Patrick aan de noodrem trekken om erger te voorkomen, met als gevolg een gele kaart. Lang kon de meegereisde aanhang van Grol echter niet genieten van de verdiende voorsprong. Reeds vier minuten later verkeken een aantal verdedigers zich op een hoge diepe bal, waardoor Dennis zich met volle overtuiging voor zijn tegenstander moest storten. In de ogen van arbiter de Haan een ongeoorloofde actie met als gevolg een strafschop, die door aanvoerder Jaap Sukre onberispelijk werd binnen geschoten. Vlak voor de thee kreeg Sander nog een snelle uitbraak, de bal niet goed op zijn pantoffel, waardoor zijn effectvolle schot naast de paal verdween.

Na de onderbreking kwam Tom Kaak voor de licht geblesseerde Lennard binnen de lijnen. Lang plezier beleefde hij aan zijn invalsbeurt echter niet. Al na een achttal minuten bleek door een kwetsuur zijn aanwezigheid van korte duur. ATC’65 creëerde in deze fase een licht veldoverwicht, met als gevolg een tweetal niet van gevaar ontblote acties van o.a. Dennis Ziegerink en Bas Pietersen. In beide gevallen hield onze eigen Dennis zijn doel vrij van verdere averij.

In de 71e min. profiteerde dezelfde Bas Pietersen van een aarzeling in de verdediging en strafte dit op koelbloedige wijze af. Nauwelijks twee minuten later werd de doorgebroken Sander Nijhoff vast gehouden, hetgeen de overtreder Rob Damveld op rood kwam te staan. Vanaf dat moment ging de thuisclub dikwijls achteruit om met man en macht de voorsprong te verdedigen. Grol zette nog eens aan om een verdiende remise te bewerkstelligen.

Een aantal minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd kwam Amanuel Tunec ongelukkig in botsing met een hoog geheven voet van Patrick. De toegekende vrije trap, op luttele meters voor de doellijn, wist Jaap Sukre niet te benutten om de partij definitief in het slot te gooien. In de slotfase kwamen Patrick en Amanuel Tunec, ditmaal met hun hoofden in contact, waardoor ze beiden op een onfortuinlijke wijze de wedstrijd moesten verlaten. Stan Verwer kreeg nog een tweetal mogelijkheden, maar begrijpelijk was de wedstrijd toen gespeeld.  De beleving is aanwezig, werken aan slimheid in zowel duels als afwerking in scoringskansen verdienen echter de nodige aandacht de komende tijd.

a.s. Zondag speelt Grol wederom in Hengelo (O), tegen De Tubanters 1897, aanvang 14.30 uur.

Speelronde: 2
Scheidsrechter: dhr. G. de Haan uit Enschede.
Eindstand: 2 - 1
Ruststand: 1 - 1
Scoreverloop: 27e min. 0-1,Sander Nijhoff. 31e min. 1-1, Jaap Sukre. 71e min. 2-1, Amanuel Tunc.
Gele kaarten: Patrick Blanckenborg, Dennis Dibbets, Frank Oosterholt en Kevin Stöteler, allen Grol.
Rode kaarten: Rob Damveld, ATC’65.
Afwezig bij Grol: Tom Klein Zeggelink en Tom Groot Kormelink (ziek) Jorrit Bomers (blessure) en Wouter Scharenborg (vakantie)
Bijzonderheden: Inhaalduel van 10 september j.l. (i.v.m. legionella besmetting)

Opstelling Grol 1:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Jonathan Lammers, Jorrit Splithoff .
Midden: Björn Koldewey, Jean Paul Papen, Lennard Walterbos (45e min. Tom Kaak). Tom Kaak (53e min. Erwin van de Wolfshaar), Joost Frank.
Voor: Sander Nijhoff, Kevin Stöteler (70e min. Harm Zemann).

Uitslag afgelopen zondag 22 okt.:
ATC’65 – Grol 2 - 1

Programma zondag 29 okt. a.s.
PH - Heino
Berghuizen - ATC’65