Verdienstelijk Grol knokte voor meer dan remise.

06-11-2006

Als men enige jaren geleden omhoog keek, naar de top van het amateurvoetbal, dan trof men daar o.a. De Zweef in de hoofdklasse aan. De gasten uit Nijverdal in dit treffen met Grol behoorden jarenlang, o.a. onder leiding van de in onze regio zeer bekende Jan Kemkens, tot de crème de la crème van de top, zeker in het oosten. Tijden veranderen, hoewel zij inmiddels de weg naar boven serieus zijn ingeslagen middels een keurige tweede plek op de ranglijst van klasse 2J. Grol daarentegen had de laatste partijen, zeker de laatste, de wind niet mee en zal tegen deze gewiekste en fysieke opponent alle zeilen bij moeten zetten om een gunstig resultaat te bewerkstelligen.

De Grolequipe was er duidelijk op gebrand het resultaat in de wedstrijd tegen De Tubanters als een incident te beschouwen en tevens trainer Andre Simmelink en zijn voltallig aanwezige gezin, een presentje te bezorgen bij gelegenheid van zijn 20 jarig huwelijk. Alles duidde erop dat deze doelstelling zou slagen.

Reeds vroeg in de wedstrijd, na vijf minuten spelen, nam Björn een vrije trap, nadat Sander op een diepe pass van Jonathan was gevloerd. Met een listige trap schoot de gave technicus de bal door de muur in de korte hoek en zette de 1-0 op het bord. Grol ging gretig verder, de les Tubanters goed in de oren geknoopt en speelde zeker het eerste half uur een meer dan puike partij. De Zweef kon hier aanvankelijk weinig tegenover stellen en niets wees op de angstgegner die vooraf vermoed werd. Echte doelrijpe kansen creëerde die ploeg niet en had moeite de soms ontketende Grolploeg af te stoppen.

Nadat eerst Jorrit een fraaie kans uit een leep overstapje van Kevin niet kon benutten, was het in de 23e min. de kersverse vader Patrick die uit de aansluitende corner de bal met een streep diagonaal in de kruising joeg, 2-0. Een verdere uitbouw van de score behoorde luttele minuten later tot de mogelijkheid, echter met kunst en vliegwerk wist keeper Jeroen Zwiers tot tweemaal toe Sander Nijhoff het scoren te beletten.

De gasten kropen langzaam uit hun schulp en wisten middels Bertil Webbink en Martijn Rozendaal gevaar voor het Grol doel te stichtten. Nog voor de thee kwamen zij terug en bogen de achterstand om in een gelijke stand. Eerst werd Patrick op een van zijn meest sterke punten in een kopduel afgetroefd door Marco Middelkamp, die hiermee de aansluiting scoorde. Dit gaf de gasten moed. In blessuretijd van de eerste helft wisten zij middels een in vermeend buitenspel staande Bertil Webbink de gelijkmaker aan te tekenen, 2-2.

Ook het begin van de tweede helft was veel belovend. Tom Klein Zeggelink had zijn ploeg in de 48e min. weer op voorsprong kunnen zetten bij een vrije trap van Björn, maar in zijn ijver schoot hij echter naast. In de 58e min. vuurde de zeer actieve Björn wederom een vrije trap van ca. 25 meter op het vijandelijke doel af, die keeper Zwiers ternauwernood over de deklat kon tikken.

Het niveau van de tweede helft daalde geleidelijk aan, het vertoonde spel had veel van de krachten gevergd bij beide partijen. Echte doelrijpe kansen dienden zich niet meer aan. De inbreng van Erwin van de Wolfshaar noopte de Nijverdalse defensie af en toe tot daadkrachtig ingrijpen en aan de overkant mocht ook Grol de handen dicht knijpen dat Marco Middelkamp en mannetjesputter Bertil Webbink verzuimden de stand op het scorebord een ander aanzien te geven.

Een dik verdiende remise, overigens door beide pupillen van de week juist ingeschat.

a.s. Zondag 12 november, speelt Grol thuis tegen Vogido uit Enschede, dat juist boven Grol op de ranglijst bivakkeert. Uw support is daarbij zeker welkom.

Speelronde: 9.

Scheidsrechter: dhr. A.W.G.van Kraay uit Puiflijk

Eindstand: 2 - 2

Ruststand: 2 - 2

Scoreverloop: 6e min. 1-0, Björn Koldewey. 23e min. 2-0, Patrick Blanckenborg. 35e min. 2-1, Marco Middelkamp. 45e min. 2-2, Bertil Webbink.

Gele kaarten: Björn Koldewey en Joost Frank (beide Grol), Robert Bakker (De Zweef)

Afwezig bij Grol: Tom Kaak en Juliën Harbers (blessures)

Pupillen van de week: Thomas Spiekker en Jasper Schilderink

Sponsor wedstrijdbal: Boekhandel Wiegerink

Man of the Match: Patrick Blanckenborg

Bijzonderheden: Extra pupil v/d week, Twan Wieggers, 1200ste lid sv GROL.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Frank Oosterholt, Jonathan Lammers(22e min. Wouter Scharenborg), Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Björn Koldewey, Tom Klein Zeggelink (77e min. Erwin van de Wolfshaar) Joost Frank,

Voor: Kevin Stöteler, Sander Nijhoff, Jorrit Bomers(68e min. Lennard Walterbos).

Uitslagen afgelopen zondag 5 nov.:

PH – Vogido 4 - 4

Heino – Berghuizen 3 - 0

ATC’65 - Markelo           1 - 2

Rigtersbleek – Tubantia 7 - 1

DOS’19 - De Tubanters 1897 1 - 1

Grol - De Zweef 2 - 2

Programma zondag 12 nov. a.s.

Berhuizen - PH

Markelo - Heino