Mokerslagen Eef Pril bepalen verlies.

13-11-2006

Het treffen, op een kil en winderig Sportpark “Den Elshof”, tussen Vogido en Grol kende een rustige en desondanks een nerveuze start. In de wil en ijver om dit z.g. zes punten duel naar zich toe te trekken, werden van meet af aan veel persoonlijke fouten gemaakt. De bal werd maar al te haastig ingespeeld (lees slordig) om de partij naar zich toe te trekken, waardoor de gasten de bovenliggende partij waren. Toch was het Grol dat de score opende.

Op een diepe bal van Jorrit Bomers wist Björn Koldewey met een listige boogbal doelman Remco Mulstege in de 14e min. te verrassen. De bezoekers uit Enschede liepen een aantal minuten aangeslagen over het veld, maar wisten zich daarna snel te herpakken en waren middels Sander Anker binnen tien minuten dicht bij de gelijkmaker. Door veelvuldig het middenveld over te slaan creëerde men zich menige kans o.a. door Niek Busch die in riante positie voor Dennis Dibbets  tevergeefs voor de korte hoek koos. Nadat eerst nog Leon Lammers met een magnifieke vrije trap, waarop tot opluchting alles en iedereen zich verkeek, was het dezelfde speler die in de 41e min. genadeloos uithaalde en de Grolgoalie met een loepzuiver schot uit een free kick passeerde, 1-1. Amper bekomen van de schrik was balverlies er oorzaak van dat een geklopte doelman Dibbets, ver uit zijn doel, moest toezien dat Sander Anker nog voor de thee met een kopbal de score kantelde, 1-2. Om erger te voorkomen moest daarna de latere Man of the Match, Tom Groot Kormelink, ten koste van geel aan de noodrem trekken of liever gezegd het shirt van zijn tegenstander.

Het had er alle schijn van dat de thuisploeg zich ervan bewust was dat na de thee de mouwen opgestroopt moesten worden om de stand in de wedstrijd een ander aanzien te geven. Eerst krult Björn de bal uit een corner bijna direct in de bovenhoek. Tussen de bedrijven door prikt Sander Anker de bal snoeihard langs de paal, waarna een actie van Sander op een diepe bal van Frank, ternauwernood kon worden geblokt. Aansluitend werd een inzet van Jorrit Splithoff tot ontzetting van ondermeer hemzelf door Vincent Markink op de doellijn weggekopt. De gelijkmaker leek in de lucht te hangen, zeker op een pass van Wouter Scharenborg richting Sander Nijhoff die de laatste in staat stelde de gelijkmaker in te tikken. De hard werkende spits was ditmaal succesvol, 2-2. Binnen enkele minuten nadat een klein brandje tussen een aantal geïrriteerde spelers geblust was, deelde met name Eef Pril twee mokerslagen uit. Hij maakte dankbaar gebruik van de vrije doorgang die de verdediging hem verschafte en scoorde beheerst de 2-3, om twee minuten later nog meer zout in de wonden te gooien en de score verder naar 2-4 te verhogen. Vrij snel hierop had Frank Oosterholt een antwoord om van ver met een fraaie lob de keeper het nakijken te geven en de aansluiting op het bord te zetten.

Trainer Simmelink wisselde de statische Bomers en bracht Kevin in. Bij pressing op het doel van de gasten, kreeg Sander tien minuten voor tijd nog een uitstekende kans, maar uit goede positie wist hij andermaal niet te scoren. Ook de inbreng van de kleine Wolfshaar ten faveure van verdediger Scharenborg bracht niet het gewenste effect. De gasten bleven in de hectische slotfase desondanks overeind, al ging dit voor een sterk spelende Eef Pril in de slotfase gepaard met rood na een tweede gele kaart. Het spel van Grol was te onevenwichtig om op meer recht te hebben.

a.s. Zondag om 14.00 uur de volgende wedstrijd uit tegen DOS’19 in Denekamp.

Speelronde: 10.

Scheidsrechter: dhr. E.A.Versteege uit Hengelo (Gld)

Eindstand: 3 - 4

Ruststand: 1 - 2

Scoreverloop: 14e min. 1-0, Björn Koldewey. 41e min. 1-1, Leon Lammers. 43e min. 1-2, Sander Anker, 58e min. 2-2, Sander Nijhoff, 63e min. 2-3, Eef Pril, 64e min. 2-4, Eef Pril. 66e min. 3-4, Frank Oosterholt.

Gele kaarten: Koen Mellink en Eef Pril (beide Vogido), Tom Groot Kormelink (Grol)

Rode kaarten: Eef Pril (Vogido) 2x geel

Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Jonathan Lammers geblesseerd, Joost Frank geschorst.

Pupillen van de week: Myron Baten en Roar Stortelder

Sponsor wedstrijdbal: Bogra B.V. uit Groenlo

Man of the Match: Tom Groot Kormelink

Bijzonderheden: wedstrijd uit z.g. zes punten categorie.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg (81e min. Erwin van de Wolfshaar)

Midden: Björn Koldewey, Jorrit Bomers (68e min. Kevin Stöteler), Jorrit Splithoff, Tom Klein Zeggelink.

Voor: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos.

Uitslagen afgelopen zondag 12 nov.:

Berhuizen – PH 1-1

Markelo – Heino 0-0

Tubantia - ATC’65 3-0

De Tubanters1897 – Rigtersbleek 0-0

De Zweef - DOS’19 1-0

Grol – Vogido 3-4

Programma zondag 19 nov. a.s.

Vogido - Berhuizen

PH - Markelo