Eerste kampioenen bij de sv Grol

20-11-2006

Met 27 punten uit 9 wedstrijden en met 62 doelpunten voor en 5 tegen werd afgelopen zaterdag 18 november Grol D2 najaarskampioen. Met nog twee wedstrijden te gaan had het team al aan een punt voldoende om het kampioenschap binnen te halen. Overtuigend werd zaterdag met 11-1 gewonnen, van de toen nog nummer twee staande, HSC’ 21 De Brein D3.

De jongens, die super gemotiveerd en enthousiast waren, zongen voor de wedstrijd al kampioensliederen en de leiders Bert Franssen en Rene Jansen moesten de jongens tot de orde roepen om overschatting te voorkomen en de concentratie terug te brengen.

Geconcentreerd en fel begonnen ze dan aan de wedstrijd en gingen al snel in de aanval. Na enkele minuten scoorde Bram Reijrink 1-0.

Daarna kwam HSC ’21 De Brein ook af en toe gevaarlijk naar voren en leek er een echte wedstrijd te ontstaan. De verdediging van Grol, onder leiding van Robin Huurdeman, sloeg echter de aanvallen redelijk gemakkelijk af. Dezelfde Robin nam even later een vrije trap van zo’n 20 meter, die boven in de linkerkruising leek te gaan. Met een uiterste krachtsinspanning kon de keeper van de gasten de bal nog net corner tikken. Uit deze corner scoorde de spits Stan van Lent direct, 2-0, maar Robin blesseerde zich bij deze corner zo erg dat hij geblesseerd uit moest vallen en naar het ziekenhuis in Winterswijk moest om foto’s van zijn knie te laten maken.

Op het moment van schrijven is de exacte blessure van Robin nog niet duidelijk. Mart Pouwels viel in voor Robin en speelde, zoals de laatste tijd, een solide en goede wedstrijd. Samen met Tom Heming straalde hij, de hele wedstrijd, veel rust uit waarbij ze allebei de kwaliteit hebben om alles voetballend op te lossen, hetgeen ook meestal goed lukte.

Grol D2 bleef aanvallen en Bart Jansen, de spelverdeler en goaltjesdief scoorde met een fraaie boogbal 3-0. De keeper van de gasten had niet alle ballen klemvast waardoor ook de 4-0 ontstond. Na een schot van Bram liet de keeper de bal van zijn hand glippen waardoor de toegelopen Thorsten van Melis 4-0 kon aantekenen. HSC’21 De Brein kwam daarna dicht bij de 4-1 maar Tom kon de bal, na een uiterste sprint, nog net voor de doellijn corner tikken.

Nog voor rust speelde Bart de bal keurig op Bram, die fraai over de keeper de 5-0 scoorde.

Na de rust gingen de jongens van Grol D2 vrolijk verder met scoren want na de fraaie 6-0 van de dribbelaar Dave Lageschaar, scoorde Thorsten zijn prachtige tweede doelpunt, die vooraf werd gegaan door een mooie lange pass op links van Jesper Franssen. Grol was toen al in kampioensstemming en ook de massaal opgekomen supporters zongen de eerste feestliederen vanaf de ribune. Hierdoor viel de concentratie even weg en kon HSC’ 21 De Brein 7-1 scoren. Dit was ook het enige foutje dat de inval-keeper Stijn Bomers maakte. De eerste keeper Danny Wols was, door een korte vakantie, niet aanwezig en Stijn, normaal aanvaller en topsorer met 13 doelpunten, keepte afgelopen zaterdag verder een hele goede wedstrijd.

Thomas Bos en Casper Weenink zorgden daarna voor wat mooie aanvallen van rechts. De 8-1 werd echter weer gescoord van de linkerkant doordat Thorsten weer eens goed naar voren werd geleid door Tim Rootink, die de een goede partij speelde als linker middenvelder. Ook de 9-1 kwam van de voet van Thorsten, die zijn vierde doelpunt liet noteren. De honger naar doelpunten was nog niet gestild want Bart scoorde weer met een mooie volley in de linker bovenhoek 10-1, hetgeen ook zijn 13de doelpunt dit seizoen betekende.

Stan, als echte spits, nam het laatste doelpunt voor zijn rekening 11-1.

Na het laatste fluitsignaal, van de uitstekende leidende scheidsrechter Jan Bos, vlogen de jongens elkaar in de armen en ook het sportieve team van Grol D1 stormde het veld op om samen met de jongens van Grol D2 een feestje in de middencirkel te vieren. De champagneflessen werden losgetrokken en er werd flink gehost en gezongen.

Het team werd op het veld namens het Grol-bestuur, door Christaan Reinders, gefeliciteerd en de kampioensbeker werd uitgereikt.Daarna ging het feest nog even door in de kleedkamer en in de kantine. De ouders hadden nog gezorgd voor een blijvende herinnering en ook Weenink Bloemsierkunst zette de jongens in de rozen!

“Vanaf hier willen we Robin, die dit kampioensfeest niet heeft kunnen meemaken sterkte wensen en wellicht kan hij in april of mei 2007 het tweede kampioensfeest van Grol D2 meemaken want de jongens, trainer en coach van Grol D2 zijn van plan hun uiterste best te doen om dit kampioenschap nog een keer te herhalen.”

Grol D2 speelt op 2 december aanstaande nog een wedstrijd in deze competitie waarna ze, na de winterstop, hoger zullen worden ingedeeld. Ook in de bekercompetitie doet dit team nog mee.