Erix B1 – Grol B2

20-11-2006

Zaterdag moesten we naar Lievelde om tegen Erix B1 te voetballen. Toen Peter op het sportveld kwam moest hij constateren dat er maar 3 spelers aanwezig waren. De andere spelers waren te laat, omdat op het papiertje dat we aan het begin van het seizoen van onze andere leider Bjorn hadden gekregen, stond dat we om 3 uur moesten voetballen i.p.v. half 3. Daarom moesten we 20 minuten later vertrekken dan gepland. Nadat we op sportpark Del Akker waren aangekomen, moesten we op de (kleine) oefenhoek met 2 teams warmlopen. Nadat we de korte warming up er op hadden zitten, begon de wedstrijd.

We begonnen in de volgende opstelling; in de goal Freek, achterin Pim, Dirk, Jorrick en Timo, op het middenveld Roel, Nick, Niels en Bas en voorin Mark en Paul.

Kort na het begin, bleek dat de bal zeer licht was en ontzettend zwabberde, dit beïnvloedde het spel van beide teams. Ook het veld was zeer onder de maat, het was erg zanderig en aan de schaduwkant kon je geen corner nemen, want daar was het erg drassig en glad. We speelden zeer slecht maar waren wel veel in de aanval. We kwamen alleen niet tot scoren doordat de laatste aanname in de 16 meter telkens weer fout was. Na ongeveer 10 minuten, schoot Nick van net buiten de 16, op goal. De bal zwabberde over de kleine keeper van Erix heen 0-1. Hiernaar golfde het spel heen en weer maar kwamen beide teams er niet echt goed doorheen. Maar na 20 minuten werd het toch 1-1. Nadat er op het middenveld balverlies werd geleden, kon de linksbuiten vrij doorlopen op de keeper en maakte hij gelijk. Nog steeds werd er erg slecht gevoetbald aan beide kanten. Bij een volgende aanval van ons, werd een van onze aanvallers onderuit gehaald. De vrije trap die door Nick werd genomen vanaf 20 meter, schoot hij opnieuw zwabberend met een boogje over de kleine keeper van Erix heen. Met deze 1-2 voorsprong gingen we de rust in.

In de rust werd aan de scheidsrechter gevraagd om een andere bal, na wat vaag mompelen bleek in de 2de helft, dat er geen gehoor aan was gegeven aan dit verzoek. Pim werd in de rust gewisseld voor Bram. We begonnen slecht aan de 2de helft en dit werd dan ook meteen afgestraft. Na slecht verdedigen kon de spits met een mooie lob de 2-2 aantekenen. Hierna was het een lange tijd nog saaier dan de 1ste helft, dit kwam doordat beide partijen geen kansen konden creëren. Nadat Dirk de bal had onderschept in de verdediging gaf hij de bal mee aan Jorrick die doorliep tot halverwege de helft van Erix, hier hoorde hij Dirk druk schreeuwend om de bal er langs heen gaan. Hij gaf hem mee in de loop waarna Dirk een mannetje uitspeelde en de bal steenhard langs de vertwijfeld kijkende keeper schoot. 2-3. Hiernaar werd de wedstrijd wel spannender omdat er veel fysieke duels werden uitgevochten, met name Bram en zijn directe tegenstander lagen regelmatig met elkaar in de clinch. Hiernaar kwam Pim er weer in omdat Paul geblesseerd was geraakt. Er kwam nu wat meer druk op de goal van Erix maar we kwamen er nog niet echt door heen. Totdat Nick op randje 16 de bal kreeg en niet al te hard maar wel geplaatst in de linkerhoek schoot 2-4. Hierna durfde Erix ook risico’s te nemen en kwamen zij meer in de aanval. Na een voorzet van de linkerkant werd de bal op de paal geschoten maar door niet meelopen van de spelers van Grol kon een speler van Erix de 3-4 binnenschuiven. Hierna werd het nog even spannend maar er werd niet meer gescoord. Conclusie we hebben dramatisch gevoetbald maar wel de 3 punten gepakt.

Zaterdag 25 november moeten we voetballen tegen onze directe concurrent AD’69 B1 in Aalten. Dit beloofd een mooie wedstrijd te worden.