Grol troeft arrogantie ATC65 in slotfase genadeloos af.

11-12-2006

GROENLO - Grol trad aan in nagenoeg dezelfde formatie als tegen PH. De geblesseerde Jean Paul Papen werd vervangen door Jorrit Splithoff, terwijl Joost Frank op het middenveld de voorkeur genoot boven Tom Klein Zeggelink. De openingsfase kende een gelijk opgaande wedstrijd, beide ploegen waren van behoorlijk niveau. Voorzichtigheid was echter lang moeder van de porseleinkast, vandaar dat het spel veelal op het middenveld plaats vond. Toch had Grol reeds in de 8e min. de leiding kunnen nemen, maar Jorrit Bomers kwam een teenlengte tekort om een doortikkertje van Sander te verzilveren.

Na een kwartier kopte Joost een voorzet te zacht in op keeper Roel Pietersen, zoals hem dat twee minuten later ook met een ver afstandschot overkwam. Het sein voor de gasten dat er meer nodig was om de thuisploeg te intimideren middels een aantal pittige charges. Grol nam echter de leiding, in de 24e min. gaf Björn een gave voorzet die door Lennard teruggelegd werd op Jorrit Bomers. De laatste schoof de bal beheerst in het net, 1-0.

Toch zou het slechts enkele minuten duren voordat ATC’65 de gelijkmaker zou aantekenen. Na balverlies op het midden, na een overtreding, bleef het fluitsignaal uit. De afwachtende Groldefensie werd pijnlijk verrast door Jaap Suhre die zich dit buitenkansje niet liet ontnemen.

Het spel werd bij vlagen steeds grimmiger en o.a. Tom Groot Kormelink moest het regelmatig ontgelden. Na eerst een beuk van Hussyn Boeyeor in geïncasseerd te hebben, werd hij in een volgend duel tussen de twee kemphanen, op appèl overigens van de bank met geel bestraft.

De toon was inmiddels gezet, de intimidatie pogingen van de gasten leek grip te krijgen op de gastheren. Zo ook ontstond vlak voor de thee hun volgende treffer. Uit een aanval uit het niets verzuimde Grol in te grijpen, waardoor Jaap Suhre zijn tweede treffer binnen kon prikken, 1-2. Reinoud Haak had in de extra tijd van de eerste helft de zaak in wezen al kunnen beslissen, maar in vrije positie schoot hij echter hoog over. Het vervolg was slechts enkele minuten oud of de zuigende Boeyoer naaide Patrick bij een onschuldige overtreding een kaart aan. De scheidsrechter die een verre reis naar Groenlo had moeten maken, leidde de partij ook veelal over grote afstand en leek af en toe ook gevoelig voor het optreden van de bezoekers. Grol ging overigens te vaak mee in het spelletje van de gasten en vergat hun eigen wedstrijd te spelen. Het kon bijna niet uitblijven dat een volgende tegentreffer in de lucht hing.

Bij een counter greep Dennis met zijn voet niet energiek genoeg in, waardoor het enfant terrible Hussyn Boeyoer simpel de 1-3 binnen kon tikken. Even later werd hij door scheids zelf op zijn irritant gedrag beloond met geel, waardoor hij middels een wissel door zijn coach in bescherming werd genomen.

Tijd voor een paar verse wissels aan Grol zijde. En die verse inbreng in de 65e min. pakte wonderwel goed uit. Binnen no time kopte Kevin een voorzet van Lennard in het vijandelijke doel, 2-3. Gevolgd door een fabuleuze passeeractie van Björn, die vervolgens de doelman tevergeefs beproefde. Grol schiep zich in deze fase talrijke mogelijkheden, maar toch had Jaap Suhre bij een schaarse uitval van de gasten, de mogelijkheid zijn hattrick te realiseren. Voor open doel verzuimde hij echter om de wedstrijd in het slot te gooien. ATC’65 leunde vervolgens zwaar op haar verdediging en loerde enkel op een counter. Dat zou de ploeg in de slotfase fataal worden, omdat Jorrit Bomers na een afgeslagen aanval met een striemend schot de bal in de kruising joeg, 3-3. Elke Grol sympathisant zou met deze gelijk stand genoegen genomen hebben, ware het niet dat Erwin van de Wolfshaar, in blessuretijd en na mistasten van de keeper, uiteindelijk de bal over de doellijn tikte. De kleinste man op het veld zorgde hiermee voor een grote ontlading door een onverwachte zege uit het vuur te slepen tegen een arrogant en hautain spelend ATC’65.

a.s. Zondag staat de uitwedstrijd tegen Heino op het programma, aanvang:14.00 uur.

Speelronde: 13.

Scheidsrechter: dhr. B.J.Geuzinge uit  Klazienaveen

Eindstand: 4 - 3

Ruststand: 1 - 2

Scoreverloop: 24e min. 1-0, Jorrit Bomers. 28e min. 1-1, Jaap Suhre. 42e min. 1-2, Jaap Suhre. 58e min. 1-3, Hussyn Boeyoer. 69e min. 2-3, Kevin Stöteler. 88e min. 3-3, Jorrit Bomers. 92e min. 4-3, Erwin van de Wolfshaar.

Gele kaarten: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Joost Frank allen Grol. Jente Pots, Hussyn Boeyoer, Peter-Jan Roetenberg, ATC’65

Rode kaarten: n.v.t

Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Jonathan Lammers, Jean Paul Papen en Juliën Harbers (geblesseerd)

Pupillen van de week: Daan Nijenhuis en Marlin te Woerd

Sponsor wedstrijdbal: 1e helft, Kramer en Molenveld, 2e helft, Carnavalsvereniging De Knunnekes

Man of the Match: Tom Groot Kormelink

Bijzonderheden: 2e wedstrijdbal aangeboden tijdens kampioensreceptie.

Opstelling Grol 1:

Doel:  Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg, Frank Oosterholt (30e min. Tom Klein Zeggelink).

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Joost Frank (65e min. Kevin Stöteler), Jorrit Splithoff (65e min. Erwin van de Wolfshaar).
Voor: Sander Nijhoff, Jorrit Bomers

Uitslagen afgelopen zondag 10 dec.:

DOS’19 - Rigtersbleek afg.

Grol - ATC’65 4-3

De Zweef - Heino 4-2

De Tubanters 1897 - PH 1-5

Tubantia - Berghuizen afg.

Markelo - Vogido 2-1

Programma zondag 17 dec. a.s.

Vogido - Rigtersbleek

ATC’65 - DOS’19