Grol D3 kampioen

17-12-2006

Afgelopen zaterdag 16 december was het dan zover dat de kampioenswedstrijd tegen Trias D2 doorging, deze wedstrijd was al twee maal afgelast i.v.m het slechte weer. We begonnen zoals verwacht, continue druk uit te oefenen op de verdediging van Trias, hierdoor creëerden wij enkele mogelijkheden, maar echte kansen waren het nog niet. In de twaalfde minuut werd Sil na een mooie actie in het strafschop gebied onderuit gehaald. Hij wou zelf de strafschop nemen maar schoot tegen de keeper en in de rebound tegen de paal.

Na deze misser gingen we op het  zelfde tempo voetballen als Trias, waardoor wij wel overwicht hadden, maar wij te weinig mogelijkheden creëerden om te scoren. In de achttiende minuut was het wel raak, door een mooi afstandsschot van aanvoerder Robin die in eerste instantie op de lat terecht kwam en in tweede instantie raak schoot. Trias kreeg in de eerste helft nog een goede mogelijkheid om te scoren, maar door een goede ingreep van Mark werd deze kans omzeep geholpen.

Na de rust werd er in een veel hoger tempo gevoetbald dan in de eerste helft, in de eerste minuut van de tweede helft, was Bas die de bal hard op de paal schoot en een minuut later de bal over schoot. Door het hoge tempo, en goede combinaties werd het een zeer aantrekkelijke wedstrijd. Door een hele goede loop actie van Jesse Giesen werd het 2-0. De ene aanval as nog mooier dan de andere. Dirk zag dat de keeper te ver voor de goal stond en schoot van uit de tweede lijn over de keeper, 3-0. Daniël mocht de vierde goal op zich nemen, door in de zestien meter langs een vijftal verdedigers te wurmen en de bal van dicht bij kon in tikken.

Trias kwam er niet meer uit, zodat wij alle ruimte kregen om de stand uit te bouwen. Phillip trapte de bal hoog in de zestien meter, waardoor een verdediger van Trias de bal over de eigen keeper kopte, 5-0. De laatste goal kwam op naam van aanvoerder Robin die met een mooi geplaatst schot de stand op 6-0 bracht, en tevens de einduitslag was. Na het fluit signaal was het kampioensschap binnen. Volgens Jesse Giesen en Jaap Bruijstens sprongen de leiders als een kangoeroe door de lucht. Hierna werd er in de kantine door gefeest samen met de ouders en de sponsor Auto Arink die aanwezig was.

Grol D3 bestaat uit de volgende personen , Mark Bomers, Bas te Brake, Robin Brocköter

( aanvoerder ), Sil Brockötter, Jaap Bruijstens, Jesse Giesen, Robin Klein Gunnewiek, Pascal Lageschaar, Phillip van den Mosselaar, Jeroen Nijland, Koen Penterman, Daniël Platter, Dirk Stortelder, Jesse Wolters, Wesley Helmers ( leider ) Stef Oldenkotte ( leider )