Voorbeschouwing door Jos Heutinck

18-09-2014

Beste voetballiefhebbers,

We gaan ons opmaken voor de 2e thuiswedstrijd in het prille seizoen 2014 - 2015.

Met de opening van het seizoen op ”Den Elshof” troffen we Spcl. Silvolde en kregen met de 1 - 2 nederlaag te weinig uit deze spannende wedstrijd.

Dit hebben we afgelopen zondag in Rheden tegen de gelijknamige club meer dan rechtgezet.
Een juiste bezetting, optimale fitheid en gevarieerd aanvalsspel zorgden ervoor dat we bij rust de

wedstrijd al in ons voordeel hadden moeten en kunnen beslissen.

Nu de thuiswedstrijd tegen Heino, die ik bij deze alvast hartelijk welkom heet in Groenlo. De ploeg van trainer Marc Lobbert is als debutant de competitie uitstekend gestart met een overwinning op Rood-Wit (2 - 1) en een gelijkspel (1 - 1) in Enschede tegen Rigtersbleek. Prima resultaat voor een team dat graag, en goed, aanvallend voetbal wil laten zien!

Voor Grol zal deze wedstrijd in het teken staan van aansluiten in de middenmoot door thuis voorlopig niet veel meer weg te geven en daardoor met 6 punten aan te sluiten richting positie die we voor ogen hebben dit seizoen. De ploeg zal hiervoor tegen deze sterke en sportieve tegenstander zeker het niveau van vorige week moeten halen om de 3 punten in Groenlo te houden.

De spelers hebben laten zien dat we als groep zeker de juiste stappen hebben gemaakt en dat er zeker nog meer rek zit in deze selectie die met de komst van Sjors Storkhorst en Rob Temmink kwalitatief sterker is geworden. Meer dan tevreden ben ik ook over het functioneren van Rick Arink en Quint Kristen die beide de stap vanuit de A1 naar de 1e klasse hebben gemaakt en beiden in de toekomst belangrijke spelers voor Grol kunnen worden. Dat Thijs Nibbelink deze uitdaging aangaat vanuit Grol 2 is ook een prima zaak voor de club en natuurlijk betrokken speler zelf.

Zonder scheidsrechter op de groene kunstgrasmat zal het een lastig verhaal worden,daarom heeft de KNVB Dhr. V.Barret uit Deesd verzocht om zondag af te reizen naar Groenlo om deze wedstrijd in goede banen te leiden. De arbiter heeft bewezen dat hem dit doorgaans prima afgaat, welkom!

Ik hoop op een massale opkomst van ons Grol legioen waarbij ik ook de jeugd van harte uitnodig om weer met hun inzet voor een prima voetbalatmosfeer te zorgen. Jongens en meisjes laat je zien en horen!!

Tot zondag,

Jos Heutinck