Grol tegen TVC ’28 gestaakt

09-11-2014

Het beloofde een mooie dag te worden. De zon scheen en de V.S.V.G. vierde haar 25-jarig jubileum. Grol thuis tegen TVC ’28 uit Tubbergen. Twee ploegen die beide de punten goed kunnen gebruiken. En Grol die meestal goed speelt tijdens een Fancy Fair weekend.

Het werd voor Grol 1 echter de slechtste wedstrijd in dit seizoen tot nu toe. Met name de eerste helft verliep dramatisch. In de tweede helft herstelde men zich licht. Maar door een enkelblessure van scheidsrechter Mulder uit Deventer werd de wedstrijd in de 75e minuut bij een 0 – 0 stand gestaakt. Het laatste kwartier wordt vrijdag 14 november a.s. om 19.30 uur ingehaald.

Grol begon de wedstrijd tegen TVC ’28 met Michel Kamphuis als linksbuiten en Bram Huls op de plek van Michel. Johan Houben was nog afwezig in verband met een blessure en Kai Ordelmans, die weer terug is van een blessure, begon op de bank. De omzetting met Michel voorin leidde echter niet tot extra aanvullende impulsen. De balans in het team was daardoor in de eerste helft ook ver te zoeken, en Grol speelde zeer rommelig, straalde weinig uit en er ging veel mis.

TVC ’28, dat nu voor het derde achtereenvolgende jaar in de 1e klasse uit komt, kreeg in de tweede minuut al de eerste mogelijkheid, maar een scrimmage voor het doel van Max liep gelukkig goed af. Dit zette ook de toon voor de rest van de eerste helft. Het was TVC ’28 dat het spel bepaalde en veelal op de helft van Grol voetbalde. Met nr 4 Jelle de Haan, nr 9 Jeffrey Huizinga en nr 11 Stef Roelofs had men een aantal handige en gevaarlijke spelers, waar Grol veel moeite mee had. TVC stoorde vroeg en de Grol verdediging had het daar zeer lastig mee. Illustrerend voor het slechte spel was een pass van aanvoerder Lennard Walterbos die zomaar in de voeten van een TVC speler belandde.

TVC kreeg diverse kansen en Grol had geluk dat TVC hieruit niet wist te scoren. Keeper Max de Vries moest zich meerdere keren tot het uiterste strekken om het doel schoon te houden. Onder andere op schoten van Stef Roelofs en een kopbal van Rick van der Wal. Pas na een half uur spelen had Grol de eerste goede aanval. Lennard Walterbos schoot helaas over. Voorin konden de buitenspelers Michel Kamphuis en Jelle Kornegoor hun tegenstander niet voorbijkomen en hadden te vaak balverlies waardoor ze enkele keren zelfs hun eigen team in gevaar brachten. Stef Roelofs kreeg hieruit een prachtige kans, maar Max tikte de bal maar net onder uit de onderhoek weg. Even later stond dezelfde Roelofs helemaal vrij in de zestien meter, speelde Max voorbij, maar gelukkig voor Grol stifte hij de bal over het doel. Grol mocht van geluk spreken dat het met 0 – 0 ging rusten.

De tweede helft begon Grol met Mark Peters in de voorhoede en Michel werd teruggehaald naar achteren op de plek van Bram Huls. Hierdoor stond het iets beter en kon Grol iets meer tegenwicht geven aan TVC. Het spel was echter nog steeds niet goed en niet 1e klasse waardig. Lennard Walterbos had een mooie stiftbal, die jammergenoeg naast ging en Mart Zieverink en Mark Peters kregen beide ook nog een mooie schietkans. Een hard schot van Mart ging recht op keeper Ruud Hofhuis af, die een goede partij keepte, en een redelijke makkelijke middag had. De bal van Mark ging in het zijnet.

In de 70e minuut legde scheidsrechter Mulder de wedstrijd voor de eerste keer stil in verband met een enkelblessure bij hemzelf. Tien minuten later werd het spel hervat, maar vijf minuten later moest Mulder toch definitief de wedstrijd, met nog 15 minuten te spelen, staken.

Het resterende kwartier vrijdag 14 november a.s. om 19.30 uur ingehaald. Aanstaande zondag 16 november is Grol 1 vrij. Op zondag 23 november speelt Grol 1 thuis tegen Hoogland uit Amersfoort. Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 9
Wedstrijd: s.v. Grol - TVC '28
Scheidsrechter: dhr. R.J. Mulder uit Deventer
Eindstand: gestaakt
Ruststand: 0 - 0
Scoreverloop: n.v.t.
Gele kaarten: geen
Rode kaarten: geen
Opstelling Grol: doel: Max de Vries
achter: Tim Peters, Wouter Pillen, Thomas Porskamp (60e min. Kai Ordelmans) en Bram Huls (46e min. Mark Peters)
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos en Rob Temmink
voor: Michel Kamphuis, Mart Zieverink en Jelle Kornegoor
Team van de Week: Grol F4
Sponsor Wedstrijdbal: Autobedrijf John Klein Gunnewiek
Bijzonderheden: Wedstrijd in de 75e minuut gestaakt door enkelblessure scheidsrechter R. Mulder.
V.S.V.G. viert 25-jarig jubileum met 2-daagse Fancy Fair.

Uitslagen 1e klasse E

Grol - TVC '28 gest.