VSVG beleefde drukke Jubileumuitgave Fancy Fair.

10-11-2014

Afgelopen weekend werd de jubileum Fancy Fair van de VSVG gehouden. Het hoogtepunt was de  zondagmiddag na de wedstrijd van Grol 1 in het Sportcafe Den Elshof  toen de eindronden van de jubileum Fancy Fair naderden.
Het was ontzettend druk, lawaaierig en de lotenverkopers/sters werden bijna onder de voeten gelopen om maar in het bezit te komen van een fel begeerd lot. Op een gegeven moment besloot de organisatie om enkele geplande grote ronden niet door te laten gaan en de prijzen te bewaren voor de voorjaars Fancy Fair.
Hieruit bleek andermaal de grote populariteit van de Fancy Fairs van de VSVG, de Vrienden van de SV Grol. Men gaat een dagdeel uit, maakt er een gezellige boel van en hoopt toch ook met een mooie prijs naar huis te gaan. Er zijn zelfs teams die sparen om flink mee te kunnen doen aan de Fancy Fair.
De VSVG bestaat dit jaar 25 jaar en pakte tijdens de Fancy Fair goed uit.
De sfeer van een Fancy Fair  is ook buiten Groenlo bekend. Zo kon het gebeuren dat een elftal van Pax Hengelo met de bus naar Groenlo kwam om zich een middag te vermaken in het Grolse.
Voorzitter Geert Jan Stokkers blikte nog even terug in de tijd. Zijn vader Henk Stokkers was in 1989 de grote voortrekker en initiator van de VSVG. Deze sprak destijds de historische woorden “we beginnen er aan, maar “veutjen veur veutjen”.
Nu anno 2014 kon Geert Jan trots mededelen dat met de schenking van een 30 tal coachjassen en trainingspakken voor het jeugdkader de totale schenkingen sedert de oprichting in 1989 de magische grens van € 100.000.- heeft bereikt.

Sv Grol voorzitter Hans Scheinck  feliciteerde de jarige VSVG en sprak zijn waardering uit voor de ondersteuning in de afgelopen jaren. “Jullie zijn een niet meer weg te denken onderdeel van onze sv Grol en wij hopen ook in de volgende jaren nog op jullie te kunnen rekenen”.
Na zijn toespraak bepaalde hij bij de hoofdronde met een druk op de knop de winnende naam op het nieuwe Flitslicht . Mimi Hoffman werd de trotse bezitter van een fraaie TV.

Jeugd Fancy Fair
Op zaterdag werd speciaal voort de jongste generatie Grol voetballers een zogenaamde Kleintje Fancy Fair of Mini Fancy Fair gehouden.
Na het nuttigen  van een aangeboden drankje en het in ontvangst nemen van een snoepzak kon de jeugd  gratis meespelen bij het Rad van Fortuin. Voor de vele winnaars waren leuke prijzen te verdienen. De meest begeerde prijs was, hoe kan het anders, een mooie leren bal.

Gewichtraadwedstrijd
Tijdens de Fancy Fair werd ook de uitslag bekend gemaakt van de
gewichtraadwedstrijd. Evenals bij de start  in 1989 werd deze wedstrijd uitgezet in verband met het 25 jarig bestaan van de VSVG. De actie ondervond veel sympathie gezien de hoeveelheid verkochte “loten” die door de bestuursleden van de VSVG aan de man en vrouw werden gebracht.
Winnaar van deze wedstrijd en tevens winnaar van een fraaie fiets werd Jos Klein Gunnewiek . Max de Vries sr. was twee keer over dicht bij het goede gewicht en won de koelkast en een diner bon. Frans Kooiker won de TV en voor William Krabbenborg was er een fraaie sporttas. Het gewicht van de 8 VSVG' ers was 761,458 kg.