Grol verliest met 4 - 0 van FC Winterswijk

14-01-2015

Grol begon net zoals onze tegenstander fel aan de wedstrijd en had de eerste 15 minuten het beste van het spel. Hierdoor kon Grol een paar keer gevaarlijk voor het doel komen van FC Winterswijk. Na 10 minuten raakte Lennard Walterbos geblesseerd en moest het veld verlaten. Hierdoor maakte Leon Scholten zijn eerste speelminuten in deze wedstrijd en kantelde in de eerste helft geleidelijk het spelbeeld. Grol verloor beetje bij beetje de grip op het middenveld, waardoor ook FC Winterswijk een aantal kansen kreeg om op voorsprong te komen. Dit gebeurde dan ook in de 41e minuut door slecht uitverdedigen van Grol. FC Winterswijk kon de bal snel veroveren rond de 16 meter en de bal laag langs de Grol keeper schieten.

In de rust werd de geblesseerde Rick Arink gewisseld en mocht Rutger van Schijndel uit de A1 zijn eerste minuten in het 1ste van Grol maken. Dit deed hij zeker niet onverdienstelijk. Vlak na rust werd het snel 2-0 door een voorzet vanaf links en kon FC Winterswijk gemakkelijk bij de 2e paal de bal in het net schuiven. In de 69e minuut kwam Nick Jansen in het veld voor Leon Scholten. In de 73e minuut raakte ook Rutger geblesseerd en moest enkele minuten later weer gewisseld worden voor Leon Scholten die voor de 2e keer het veld in mocht. FC Winterwijk had de gehele 2e helft de beste kansen en voldoende mogelijkheden om het scoreverloop verder uit te breiden. Dit gebeurde ook in de 70e minuut en 79e minuut.

Hierdoor kwam de eindstand op 4-0 te staan en is er voor Grol nog veel werk aan de winkel om tijdens de eerste competitiewedstrijd na de winterstop fit aan de start te verschijnen.

Ondanks de 4-0 nederlaag tegen Tubantie afgelopen zaterdag en verlies van gisterenavond hebben we hier het volste vertrouwen in!

Zondag 18 januari speelt Grol 1 de derde en laatste oefenwedstrijd voordat de competitie weer begint. Aanvang 14.00 uur. Thuiss tegen FC Suryoye Mediterraneo uit Enschede.

Basisopstelling:

Doel – Wessel Baarslag