Gehavend Grol behaalt een verdienstelijk gelijkspel

26-04-2015

Spcl. Silvolde - s.v. Grol  2 - 2

Een gehavend Grol heeft in en tegen Silvolde een verdienstelijk gelijkspel in de wacht gesleept. Een resultaat waarmee beide ploegen tevreden waren. Silvolde had namelijk nog één punt nodig om de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklas definitief te bewerkstelligen en Grol heeft met één punt in de laatste competitiewedstrijd (op 10 mei a.s. thuis tegen het reeds gedegradeerde Luctor et Emergo) aan een remise voldoende voor de nacompetitie om degradatie naar de tweede klas te voorkomen.

Toen Rob Temmink vijf minuten vóór het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter A. Midden uit Heteren uit een voorzet van Sjors Storhorst met een kopbalgoal de gelijkmaker liet aantekenen, was het dan ook heel begrijpelijk dat beide ploegen voor een uiteindelijke salonremise kozen. Hiervan was in de voorafgaande 85 minuten overigens geen enkele sprake. Silvolde ging in eerste instantie helemaal voor de volle winst en Grol probeerde, en dat met uiterste krachtinspanningen, met een record aantal invallers binnen de ploeg een goed resultaat neer te zetten. Blinkt de hoofdmacht van Grol dit voetbalseizoen uit in het aantal behaalde gelijke spelen (twaalf inmiddels), ook is het mogelijk nog niet eerder in de clubhistorie voorgekomen dat zoveel selectiespelers verstek moesten laten gaan. Uw verslaggever kon het derhalve even vóór de aftrap van de bij de KNVB als streekderby te boek staande wedstrijd niet nalaten om een schaduwopstelling te maken van de wegens blessures en andere redenen ontbrekende selectiespelers. Doel: Max de Vries; Achter: Bram Huls, Wouter Pillen, Tim Peters en Michel Kamphuis; Midden: Rick Arink, Lennard Walterbos en Thijs Nibbelink; Voor: Jelle Kornegoor, Mart Zieverink en Mark Peters.

Terug naar de wedstrijd zelf. De zoals gezegd als streekderby aangemerkte wedstrijd, met derhalve twee neutrale KNVB assistent-scheidsrechters, ging van start met de beste kansen voor Silvolde. Zo kwam na vijf minuten spelen Giel Driever alleen voor doelman Wessel Baarslag te staan, maar laatstgenoemde redde met een prachtige reflex. Vervolgens wist Silvolde het betere spel niet om te zetten in het creëren van goede kansen. Dit kwam mede door de met veel passie spelende achterhoede van Grol, waarin aanvoerder Sander Nijhoff als verdedigende middenvelder een belangrijke rol speelde. Na 23 minuten spelen kwam Grol op voorsprong. Sjors Storkhorst toonde zijn klasse door een vrije trap ver buiten het strafschopgebied op een fenomenale wijze binnen te schieten. Een klein kwartiertje later was het dezelfde Storkhorst, die een mooie actie beëindigende met een loeiharde schuiver, die doelman Marco Olthuis van Silvolde maar ternauwernood kon pareren. Even voor rust veerde de aanwezige Grolaanhang op toen Johan Houben een weergaloos mooie vrije trap van grote afstand buiten bereik van een kansloze Olthuis op de kruising knalde.

In de tweede helft leek zich even het scenario van de thuiswedstrijd (een week eerder) tegen SC Bemmel (3-0 voorsprong, 3-3 eindstand) af te tekenen, toen Grol andermaal al na vier minuten spelen een tegentreffer moest incasseren van Roy Bouwman. Dezelfde speler van Silvolde zorgde in de 20e minuut van de tweede helft voor een 2-1 voorsprong voor Silvolde via een niet alledaags doelpunt. Een vrije trap van grote afstand werd onderweg door niemand aangeraakt, doelman Wessel Baarslag van Grol twijfelde vervolgens waardoor de bal na een stuit over hem heen in het doel verdween. De verkeerde inschatting maakte de Grolgoalie even later evenwel helemaal goed, toen hij een wereldredding verrichtte en daarmee de thuisclub afhield van een riante 3-1 voorsprong. Trainer/coach Jos Heutinck greep in en bracht enkele wijzigingen aan, waarbij hij Sander Nijhoff een rol in de voorhoede toebedeelde. Grol vocht vervolgens voor wat het waard was en kreeg loon naar werken, toen zoals hiervoor vermeld Rob Temmink uit een voorzet van de ook deze wedstrijd weer uitstekende Sjors Storhorst binnenkopte. Eindstand van een wedstrijd die eindigde zonder kaarten: 2-2.

Zondag 3 mei a.s. is er geen competitieprogramma in de eerste klas E van de KNVB. Vervolgens speelt Grol 1 op zondag 10 mei a.s. de laatste wedstrijd van de reguliere competitie 2014-2015, te weten een thuiswedstrijd tegen het reeds naar de tweede klas gedegradeerde Luctor et Emergo 1 (aanvang let wel! 14.00 uur).

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 25
Wedstrijd: Spcl. Silvolde - s.v. Grol
Scheidsrechter: Dhr. A. Midden uit Heteren